Na de zomer geven we een vervolg aan de Hanzetrainingen! Tijdens de challenges kom je meer te weten over social media of hoe je een extra stap in gastvrijheid zet en je gast een tevreden ambassadeur wordt.
Deze challenges zijn onderdeel van een afwisselend en grensoverschrijdend trainingsprogramma voor ondernemers en instellingen in Nederlandse en Duitse Hanzesteden dat 30 maart van start ging. Het programma bestaat onder meer uit kick offs & challenges, uitwisselingsbijeenkomsten en meer.
Aanmeldingen geopend: interactieve kick-offs en challenges!
We organiseren 14 lokale kick-offs. Tijdens deze kick-offs wordt ingezoomd op de lokale Hanzeverhalen van de steden die meedoen en ligt de nadruk vooral op het sociale aspect van online media: interactie met gasten, klanten en geïnteresseerden. Het wordt telkens een energieke, interactieve en inspirerende (vanwege de coronamaatregelen) online sessie. Met humor en ontspanning, maar ook leerzame tips en trucs. Vanaf de volgende dag start de daaropvolgende 30 dagen challenge.
We hebben 3 challenges ontwikkeld die op verschillende momenten in 2021 en 2022 worden aangeboden.
- Social media: Basis
Een inspirerende training voor iedereen die zijn bedrijf beter over het voetlicht wil brengen met Facebook, Instagram en Google. - Social media: Pro
Een verdiepende training over social media omdat je nog lang niet bent uitgeleerd. - Hospitality
Een training over grensoverschrijdende hospitality!
Aanmelden
Er staan geen trainingen meer op de planning.
Uitwisseling
Naast de challenges en kick-offs organiseren we later in dit jaar:
- Vier grensoverschrijdenden uitwisselingsbijeenkomsten voor frontoffice medewerkers;
- Een verdiepend seminar over thema Hanze voor Duitsers en Nederlanders;
- Een grensoverschrijdende bijeenkomst voor medewerkers van musea;
- Een aantal podcasts over de Hanze.
Interreg programma Deutschland-Nederland
Het project ‘Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden – toen en nu’ wordt in het kader van het INTERREG-programma Deutschland-Nederland uitgevoerd en financieel ondersteund door de Europese Unie, het Nederlands ministerie van Economische Zaken en Klimaat, het MWIDE NRW, de Niedersächsische Staatskanzlei en de Provincies Gelderland en Overijssel.
Draagvlak voor het project is een netwerk bestaande uit regionale (toeristische) organisaties, de lokale VVV-kantoren, de gemeenten en een cluster van (toeristische) bedrijven langs de route. Daarnaast participeren NBTC Holland Marketing, Erfgoed Gelderland en Radboud Universiteit in het project.
Samenwerking/zusammenarbeit