Doelgroepsegmentatie is cruciaal om de bezoeker beter te kunnen begrijpen. De Leefstijlvinder is in onze regio’s inmiddels niet nieuw meer, maar dit is niet de enige doelgroepsegmentatie waar we gebruik van maken. Waar de Leefstijlvinder heel sterk is in het in kaart brengen van de Nederlandse markt op het gebied van vakantie en vrije tijd, richt dit segmentatiemodel zich niet op de buitenlandse bezoeker. Om deze bezoeker toch te begrijpen en te kunnen bereiken, gebruiken we sinds dit jaar een ander doelgroepsegmentatiemodel: het Glocalities model. Voor de binnenlandse markt blijven we de Leefstijlvinder gebruiken.
Wie al langer bekend is met onze doelgroepsegmentatiestrategieën voor de buitenlandse markt, weet dat wij voorheen altijd spraken over het Mentality model: de namen Paul, Mary en Nora doen dan vast een belletje rinkelen. Waar dit model jarenlang een goede optie was om de bezoeker te begrijpen, is het nu dusdanig verouderd dat het niet meer past binnen de wereld van nu.