Nieuws

Activiteiten en resultaten Das Andere Holland 2020

In deze periode met corona-maatregelen is het lastig om Duitsers te ontvangen in onze regio’s. Maar er is hoop! Want wanneer het weer kan en mag zal de Duitser in grote getalen naar Nederland op vakantie gaan. Met ‘Das Andere Holland’, een activiteit in samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel, zorgen wij ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar onze regio’s komen. De campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s.

Alle activiteiten en resultaten van Das Andere Holland in 2020 zijn gebundeld in een infographic. Deze is hier te bekijken. 

Online
Ondanks de Corona-maatregelen hebben we de bezoeker, via de website en social media kanalen van Das Andere Holland, geprobeerd te blijven inspireren voor onze regio’s. Bij het versoepelen van de maatregelen, het openstellen van de grenzen en het advies om in de vakantie dichtbij huis te blijven in de zomer, hebben we een enorme opleving in het verkeer gezien. En dat heeft geresulteerd in een totaal van 469.864 paginaweergaven en 186.990 bezoekers op dasandereholland.de. Op Facebook zijn 1.464.607 weergaven geweest en 744.121 mensen binnen de doelgroep bereikt in 2020.

Magazine
In september is het Das Andere Holland magazine verspreid op ruim 1.000 adressen in de regio NordRhein Westfalen en Niedersachsen. Totale oplage: 50.000 exemplaren.

Pers & PR
De blog- en perstrips in 2020 stonden in het teken van annuleren en/of verschuiven. Maar uiteindelijk hebben we in het tweede halfjaar Das Andere Holland nog ruim onder de aandacht kunnen brengen via o.a. MamiBlock en Travel Inspired.

 

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Resultaten project Oorlogspad
    Nieuws

    Resultaten project Oorlogspad

  • Bezoek aan Gelderland stijgt met 5,5% in derde kwartaal
    Nieuws

    Bezoek aan Gelderland stijgt met 5,5% in derde kwartaal

  • Maud Müskens nieuw lid Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen:
    Nieuws

    Maud Müskens nieuw lid Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen: