Nieuws

Doelgroep weer optimaal geïnspireerd door themacampagne ‘Duik in de geschiedenis van het Rijk van Nijmegen’

Met de themacampagne inspireerde we ruim vijfhonderdvijftigduizend mensen om het Rijk van Nijmegen te komen ontdekken. De inkoop van externe media en de inzet van de kanalen van Visit Nijmegen zorgden voor een goed bereik en ruim 6.000 bezoekers op visitnijmegen.com. Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

De campagne
In het voorjaar van 2022 stond het Rijk van Nijmegen volop in de aandacht! Met een Gelderse streken campagne en aanvullend daarop de themacampagne inspireerden we de Verbindingszoekers voor een paar dagen (of langer) op ontdekking in het Rijk van Nijmegen. Dat deden we onder andere door de bruisende stad en de groene omgeving in combinatie met de rijke geschiedenis in de etalage te zetten.

Media-inzet
Voor de campagne kochten wij ruimte in bij verschillende externe media en zetten wij de kanalen van Visit Nijmegen in. Publicaties verschenen in Zin, Trouw en Margriet. Er draaide ook een social media campagne. Deze uitingen sloten aan op de Gelderse streken inzet in onder andere de ANWB Eropuitgids, NS SPOOR en op zin.nl. Een Google ads campagne en grote abri’s (buitenreclame) waren ook onderdeel van de media-inkoop.

Resultaten
Het bereik met de Gelderse streken campagne was al ruim 7,8 miljoen! Met de themacampagne hebben we nog eens ruim 550.000 personen geïnspireerd tot een bezoek aan het Rijk van Nijmegen. Het grootste deel bereikten we via de inzet Google Ads. Maar ook de uitingen in NS SPOOR en op social media hebben voor een groot aantal bezoekers op de speciale landingspagina gezorgd. Ruim 6.000 mensen brachten een bezoek aan die pagina op visitnijmegen.com. Alle uitingen en overige resultaten lees je terug door hier te klikken.

Succes
De themacampagne ‘Duik in de geschiedenis van het Rijk van Nijmegen’ was al met al succesvol! Met een bereik van ruim 550.000 mensen binnen de doelgroep en meer dan zesduizend bezoekers op de landingspagina kunnen we met trots zeggen dat velen geïnspireerd zijn. Wil je alle resultaten nog een keer rustig doorlezen? Of de uitingen in de verschillende media bekijken? Klik dan hier voor alle resultaten van de campagne.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024