Dit voorjaar (mei en juni) hebben we met de campagne ’48 uur buiten de lijntjes in Arnhem’ Stijlzoekers geïnspireerd voor een meerdaags bezoek aan de binnenstad van Arnhem. De campagne sloot aan op het FDFA-thema ‘Buiten de lijntjes’ tijdens de Juni Modemaand.
Door de unieke conceptstores, originele restaurants en de talrijke culturele hotspots in de schijnwerpers te zetten, activeerde we de doelgroep om de creativiteit van de stad te zien, voelen en beleven. In dit artikel delen wij alle informatie rondom de campagne, media-inzet en behaalde resultaten. Bekijk de volledige evaluatie van de campagne hier.
Campagnepagina
Op visitarnhem.com/buitendelijntjes bouwden we een campagnepagina met een gevarieerd en bruisend aanbod. Onder zes categorieën (to do, to eat, to meet, to see, to shop en to sleep) kon de Stijlzoeker op een overzichtelijke manier het aanbod bekijken. Uiteraard was er ook volop aandacht voor Juni Modemaand en alle evenementen rondom dit event. Maar liefst 8.353 unieke bezoekers hebben de pagina bezocht!
Influencer Vera Camilla
Influencer Vera Camilla heeft in mei een verrassend, veelzijdig en vol programma in de binnenstad Arnhem beleeft! Vera is van oorsprong Arnhemse heeft daarom een groot hart voor de stad. Daarnaast is ze elk jaar aanwezig bij de modemaand, past ze perfect bij de doelgroep en heeft ze een flink bereik. Haar bezoek heeft een verslag van 13 (!) minuten in haar YouTube vlog opgeleverd. Deze is ruim 35.000 keer bekeken en op Instagram hebben haar posts ook nog eens 202.151 volgers bereikt.
Social media
Facebook en Instagram zijn ingezet met als doel verkeer naar de campagnepagina. Met verschillende posts, getarget op de Stijlzoekers, zijn ruim 466.000 impressies behaald en 257.023 mensen bereikt. Bijna 4.000 daarvan hebben doorgeklikt naar de campagnepagina.
Netwerk van DPG Media
Ten slotte is ook het netwerk van DPG Media ingezet, getarget op de Stijlzoekers. Enerzijds om bezoek naar de campagnepagina te leiden (met een resultaat van ca 5.000) en anderzijds met een artikel vol tips (in de zes categorieën). Het totale bereik met deze inzet was 1.546.500 en 2.855 lezers op het artikel.
Bundeling van krachten
Deze campagne is een samenwerking van Platform Binnenstad Arnhem, City marketing Arnhem, Gemeente Arnhem en Visit Arnhem Nijmegen, met ondersteuning van Stichting Ondernemersfonds Arnhem (SOFA). De campagne is onderdeel van een gezamenlijke ambitie om Arnhem te positioneren als aantrekkelijke stad en bezoekers (stijlzoekers en inzichtzoekers) te werven voor meerdaags bezoek.