Nieuws

Strategische samenwerking NBTC en Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bekrachtigd

NBTC Holland Marketing en Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bekrachtigen vandaag hun strategische samenwerking voor de komende drie jaar. “De toeristische groei brengt kansen en uitdagingen mee voor de regio Veluwe, Arnhem en Nijmegen. Met elkaar gaan we daarom de komende jaren aan de slag om de regio verder te ontwikkelen met de ambitie dat iedereen in de regio meeprofiteert van de toeristische groei. De samenwerking is een goede stap richting de toekomst en sluit aan op Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.

Gezamenlijke thema’s met oog op Perspectief 2030
Centraal in de samenwerking tussen de twee partijen staat het stimuleren van de zogeheten herhaalbezoekers in de regio Veluwe, Arnhem en Nijmegen. “Jaarlijks reizen miljoenen bezoekers naar onze streek. Een steeds groter deel hiervan is afkomstig uit de ons omringende landen. De verwachting is dat het bezoek uit deze landen de komende jaren verder toeneemt. Duitsers en Belgen staan erom bekend dat ze vaker dan een keer onze regio bezoeken en dus kunnen we profiteren van deze groei,” vertelt Herre Dijkema, algemeen directeur Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. “Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat we blijven investeren en ontwikkelen in aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Onze strategische samenwerking met NBTC kan daar een goede en belangrijke bijdrage aan leveren.”

“Naast de focus op herhaalbezoekers gaan we met elkaar ook verdere regionale invulling geven aan China Lab: het samenwerkingsverband van NBTC en verschillende Nederlandse bedrijven om beter en sneller in te spelen op de (digitale) reisontwikkelingen in de Chinese markt,” vertelt Jos Vranken. “Wij zijn trots op de relatie met Toerisme VAN en kijken uit naar alle toekomstige gezamenlijke activiteiten!

Herre Dijkema

Directeur

Lang is toerisme bekeken vanuit de bijdrage die het levert aan de (regionale) economie. Gelukkig ziet men inmiddels dat toerisme ook bijdraagt aan werkgelegenheid, leefbaarheid, mobiliteit en duurzaamheid: bezoekers kunnen ervoor zorgen dat een winkel openblijft in het dorp of er werkgelegenheid is in de regio. Toerisme is dus een belangrijk middel om regionale doelen te bereiken en dat lukt alleen als bedrijven, overheden en wij samenwerken aan een sterk imago van de regio’s en een match maken tussen de vraag van de bezoekers en het toeristisch aanbod. Ik verbind daarbij het belang van partijen aan regionale doelen, ondersteun en adviseer partners met de kennis die wij bezitten.

Gerelateerde berichten

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten van 2024

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten van 2024

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven