In deze periode met corona-maatregelen is het lastig om Duitsers te ontvangen in onze regio’s. Maar er is hoop! Want wanneer het weer kan en mag zal de Duitser in grote getalen naar Nederland op vakantie gaan. Met ‘Das Andere Holland’, een activiteit in samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel, zorgen wij ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar onze regio’s komen. De campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s.
Alle activiteiten en resultaten van Das Andere Holland in 2020 zijn gebundeld in een infographic. Deze is hier te bekijken.
Online
Ondanks de Corona-maatregelen hebben we de bezoeker, via de website en social media kanalen van Das Andere Holland, geprobeerd te blijven inspireren voor onze regio’s. Bij het versoepelen van de maatregelen, het openstellen van de grenzen en het advies om in de vakantie dichtbij huis te blijven in de zomer, hebben we een enorme opleving in het verkeer gezien. En dat heeft geresulteerd in een totaal van 469.864 paginaweergaven en 186.990 bezoekers op dasandereholland.de. Op Facebook zijn 1.464.607 weergaven geweest en 744.121 mensen binnen de doelgroep bereikt in 2020.
Magazine
In september is het Das Andere Holland magazine verspreid op ruim 1.000 adressen in de regio NordRhein Westfalen en Niedersachsen. Totale oplage: 50.000 exemplaren.
Pers & PR
De blog- en perstrips in 2020 stonden in het teken van annuleren en/of verschuiven. Maar uiteindelijk hebben we in het tweede halfjaar Das Andere Holland nog ruim onder de aandacht kunnen brengen via o.a. MamiBlock en Travel Inspired.