De bezoekerswebsite van Nijmegen, IntoNijmegen, bestaat op 16 april één jaar. De website is een jaar geleden gelanceerd en wijst bezoeker, toerist én Nijmegenaar de weg door de stad. Over het afgelopen jaar mocht de website ruim 260.000 bezoekers verwelkomen.
Maarten Mulder, binnenstadsmanager van Huis voor de Binnenstad, is trots op dit resultaat. “Door de krachten te bundelen kunnen we bezoekers nog veel beter informeren over al het moois dat onze stad te bieden heeft”, aldus Mulder. “Ook in deze tijd, waarin alles anders is vanwege de maatregelen ter bestrijding van het Coronavirus, bewijst de website zijn meerwaarde. We zien aan het zoekgedrag aan welke informatie bezoekers behoefte hebben en daar spelen we op in”.
Doorontwikkeling
Ruud Verdellen, sinds 1 maart 2020 coördinator van IntoNijmegen, is de website samen met het redactieteam aan het doorontwikkelen. ‘’Het lanceren van een nieuwe website brengt altijd de nodige uitdagingen met zich mee, maar het afgelopen jaar is een mooie start gemaakt. Gezien het coronavirus, hebben we ons de laatste weken vooral gericht op het ondersteunen van lokale ondernemers en instellingen in deze moeilijke tijd. De komende tijd gaan we ons richten op het nog beter informeren over wat er allemaal te doen is in onze prachtige stad. We willen meer verhalen over de stad toevoegen, de uitagenda verder uitbreiden en nog meer samenwerken met lokale ondernemers en uitgaansgelegenheden.”
Samenwerking
IntoNijmegen is gemaakt door enkele grote spelers in de stad: Nijmegen Cultuurstad, Huis voor de Binnenstad, Visit Arnhem Nijmegen en de gemeente Nijmegen. Aanleiding voor het maken van de bezoekerswebsite is de behoefte om meer informatie te bundelen en alles wat Nijmegen te bieden heeft voor de bezoeker nog beter in beeld te brengen. De partners hebben hun krachten gebundeld en ontwikkelden samen de website ‘IntoNijmegen’. IntoNijmegen is een vervanging voor de websites van Nijmegen Cultuurstad en Centrum Nijmegen.