Nieuws

Bijna 32.000 mensen geïnspireerd voor een bezoek door de webazines in 2023

Het nieuwe jaar is gestart en dat betekent dat we ook terugblikken op 2023! En dat doen we met trots, want we hebben in totaal bijna 32.000 mensen bereikt met onze nieuwe webazines.

Nieuw product

Afgelopen jaar zijn we gestart met het uitbrengen van webazines. Informatieve online magazines waarmee we inzetten op de werving van nieuwe bezoekers naar regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Hiermee inspireren we de lezer om onze regio’s als bestemming in overweging te nemen en delen we de leukste tips voor een verblijf. Er zijn vier verschillende webazines gemaakt, twee per regio. Voor regio Arnhem gericht op de Harmoniezoeker en Inzichtzoeker en voor het Rijk van Nijmegen voor de Verbindingszoeker en de Plezierzoeker. Ze zijn allemaal digitaal verspreid via o.a. Facebook en Instagram (gericht op de betreffende doelgroep), het netwerk van Google en DPG en uiteraard via de eigen kanalen van VisitArnhem en VisitNijmegen.

Resultaten

Gedurende het jaar hebben we ieder webazine tweemaal voor een korte periode een boost gegeven met de inzet en inkoop van media. Er is getest met verschillende kanalen passend bij de doelgroepen. Social media, Google en eigen kanalen zijn relatief goedkoop en scoren goed. Qua externe inkoop zien we mooie cijfers vanuit het netwerk van DPG. Ook hebben we samenwerkingen gezocht met startpagina.nl en DagjeWeg.nl.

Regio Arnhem
De editie gericht op de Harmoniezoeker – Op pad met kinderen – is 8.117 keer bekeken. Regio Arnhem ademt cultuur, die gemaakt is voor de Inzichtzoeker is 8.314 keer bekeken.

Rijk van Nijmegen
Duik in het groen en ontdek het verleden voor de Verbindingszoeker is maar liefst 9.448 keer bekeken. De editie gericht op de Plezierzoeker – Bruisende regio – is 6.095 keer bekeken.

Op naar 2024

In dit jaar verschijnen er twee webazines, voor elke regio een. De succesvolle kanalen ter promotie van de verspreiding blijven we inzetten en daarnaast gaan we op zoek naar nieuwe partners. Ook komen er een kleine aanpassingen in het product zodat de lezer nog sneller en makkelijker direct bij de juiste inspiratie en informatie terecht komt.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024