Nieuws

Campagne ‘Kinderpret in de regio Arnhem’ groot succes: 1,2 miljoen mensen bereikt

Op zoek naar de leukste kinderuitjes in regio Arnhem? Geniet van beestachtige topattracties, musea, gave (speel)bossen en de mooiste natuurgebieden. Geniet na van een gezellig dag in een van de vele restaurants. Dat was de boodschap van de themacampagne ‘Kinderpret in de regio Arnhem’ in voorjaar 2022. Met de leukste activiteiten voor het hele gezin werden Harmoniezoekers geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio. En met succes! Met een bereik van ruim 1,2 miljoen is de regio Arnhem goed op de kaart gezet. In dit artikel delen we alle belangrijkste informatie rondom de campagne, media-inzet en behaalde resultaten. Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Voorjaarscampagne
In de themacampagne stond een dagje (of langer!) met de familie in de regio Arnhem centraal. Attracties, musea maar ook de leukste uitjes in de natuur. En natuurlijk ontbraken de leukste adresje om wat te eten of te overnachten niet binnen deze campagne.

Media-inzet
De campagneboodschap is gedeeld via een mooie mix aan (betaalde) online en offline kanalen. Wie weet heb je in het voorjaar over de regio Arnhem gelezen in de Flair, me-to-we.nl, of 100%NL magazine? Daarnaast kon je dankzij een grote campagne op onze eigen social kanalen niet om Arnhem heen op Instagram en Facebook. Dankzij alle media-inzet hebben we de doelgroep optimaal geïnspireerd en hebben we een groot bereik gegenereerd.

Resultaten
De themacampagne heeft ruim 1,2 miljoen mensen geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio Arnhem. De uiting in Flair heeft hier een grote bijdrage aan geleverd maar ook social media en 100% NL magazine zorgde voor dit mooie bereik. De speciale landingspagina op visitarnhem.com heeft 4.660 unieke bezoekers getrokken. Vooral door de inzet van Google en social media. We kunnen dus concluderen dat de regio Arnhem in het voorjaar goed op de kaart is gezet!

Wil je verder in de resultaten duiken? Wij hebben alle resultaten van de campagne voor je op een rijtje gezet. De volledige evaluatie vind je hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024