Met een bereik van meer dan anderhalf miljoen is de regio Arnhem goed op de kaart gezet dit najaar. De boodschap van de herfstcampagne luidde “De regio Arnhem ademt cultuur!”. Met de leukste activiteiten en fijnste overnachtingsmogelijkheden werd de doelgroep (Inzichtzoekers) geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio. En met succes! In dit artikel delen wij alle informatie rondom de campagne, media-inzet en behaalde resultaten. Bekijk de volledige evaluatie van de campagne hier.
Najaarscampagne
In de themacampagne stond centraal dat de regio Arnhem op cultureel gebied veel te bieden heeft. Zo heeft de regio een indrukwekkende geschiedenis, statige kastelen en zijn er tal van interessante musea te bezoeken. Als afwisseling daarop is het heerlijk wandelen in de afwisselende natuur van de regio Arnhem. Zo vinden stedelijkheid en natuur elkaar hier op een unieke manier. De themacampagne sloot aan op de Gelderse streken campagne die ook om het rijke verleden van de regio Arnhem draaide. Dit resulteerde in extra media-aandacht voor de regio Arnhem gedurende de campagneperiode.
Media-inzet
De campagneboodschap is gedeeld via een mooie mix aan (betaalde) online en offline kanalen. Wellicht dat je de inspirerende pagina’s over de regio Arnhem in De Volkskrant of het Algemeen Dagblad hebt gezien? Of de pagina in het magazine In Eigen Land? Daarnaast kon je dankzij een grote campagne op onze eigen social kanalen niet om de regio Arnhem heen op Instagram en Facebook. Dankzij alle media-inzet hebben we de doelgroep optimaal kunnen bereiken.
Resultaten
De themacampagne heeft meer dan anderhalf miljoen mensen geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio Arnhem in het najaar. In aanvulling hierop zijn met de Gelderse streken campagne nog eens bijna 21 miljoen mensen bereikt. Dat leidt tot een totaal bereik van ruim 22,5 miljoen! We kunnen dus concluderen dat de regio Arnhem dit najaar goed op de kaart is gezet.
Wil je verder in de resultaten duiken? Wij hebben alle resultaten van de campagne voor je op een rijtje gezet. De volledige evaluatie vind je hier.