Het najaar is dé periode om de Gelderse streken al wandelend te leren kennen. Als de bladeren aan de bomen kleuren van frisgroen naar goudgeel, verandert het landschap van de kleurrijke zomer naar het goud van de herfst. Maandag 3 september start de cross-mediale campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… kom wandelen in de Gelderse streken!´ , waarmee wij de (potentiële) bezoeker van de Gelderse streken inspireren om te komen wandelen in onze prachtige regio´s. Deze campagne is onderdeel van de multimediale campagne van Gelderse streken en loopt tot en met 28 oktober 2018. Gedurende de campagne worden de volgende communicatiemiddelen ingezet:
Wandelroutes op geldersestreken.nl
Op geldersestreken.nl is een online omgeving ingericht waar we zestien mooie wandelroutes uitlichten. Deze routes lopen verspreid over de Gelderse streken en laten de potentiële bezoeker kennismaken met de schoonheid en veelzijdigheid van onze regio´s. Van prachtige bossen en kastelen tot kronkelende rivieren en dijken.
Inspirerende video’s
Voor iedere regio maken we een inspirerende video die de recreatieve wandelaar prikkelt om te gaan wandelen in de Gelderse streken. De video’s spelen in op de zintuigen en laten de kijker opgaan in de natuur door de sfeer van de beelden. We lichten geen specifieke routes uit, maar inspireren de kijker om de prachtige natuur en bezienswaardigheden zelf te komen ontdekken.
ANWB
Gedurende de campagne werken de nauw samen met de ANWB. De ANWB is een grote speler in de Nederlandse vrijetijdsmarkt. Sinds 1927 weten duizenden wandelaars de ANWB te vinden voor de mooiste wandelroutes, handige tips en betrouwbare tests over wandelen. Binnen de thema’s vakantie, vrije tijd en mobiliteit heeft de ANWB diverse omgevingen gecreëerd met relevante content voor specifieke doelgroepen. 64% van de ANWB-leden ervaart genoeg tot meer dan genoeg vrije tijd te hebben en 73% van de ANWB leden is 50 jaar of ouder. Dit sluit uitstekend aan op onze doelgroep.
De Gelderse streken hebben een eigen pagina binnen de online omgeving van de ANWB. Hierin wordt wandelen in de Gelderse streken breed uitgelicht, in combinatie met bestaande content van de ANWB. Vanuit de inzet van de verschillende kanalen van de ANWB zal altijd verwezen worden naar deze partnerpagina, om vanuit hier het ANWB-lid verder te helpen om inspiratie te vinden voor een bezoek aan de Gelderse streken.
Om de partnerpagina aan te jagen en bezoekers te inspireren om te fietsen in de Gelderse streken, participeren we met een advertorial in de Nieuwsbrief ANWB Wandelen en Fietsen. Maandelijks ontvangen tienduizenden wandel- en fietsfans deze nieuwsbrief. Met leuke nieuwtjes, relevante informatie en mooie aanbiedingen. De nieuwsbrief heeft 90.000 abonnees en verschijnt op 6 september en 4 oktober 2018.
10 keer per jaar valt ledenmagazine Kampioen bij ruim 3 miljoen ANWB-leden op de deurmat. Met een totaal bereik van 4,8 miljoen, is het blad niet weg te denken uit het print medialandschap. Bij Kampioen editie 10/11 zal het ANWB UITmagazine als bijlage worden verspreid. Het ANWB UITmagazine is een magazine dat inspireert én activeert, met een bewaarfunctie. Het geeft informatie over leuke dagjes en avondjes uit voor de 40+ doelgroep. De Gelderse streken presenteren zich hierin met een advertorial van 2 pagina’s. Deze special verschijnt op 4 oktober 2018 in een oplage van 1.000.000 exemplaren.
Gelderse streken streekgids Roots
Natuurglossy Roots brengt iedere maand een mix van ontspanning en natuurreportages en bijzondere natuurwandelingen, ter inspiratie om er zelf op uit te gaan. Roots toont adembenemende natuurfotografie en geeft tips om zelf de mooiste foto’s te maken.
In samenwerking met Roots ontwikkelen wij een uitneembare Gelderse streken streekgids, volledig in de look & feel van Roots, op A5 formaat. Hierin worden de Gelderse streken breed uitgelicht als wandelgebied. In de streekgids komen vier wandelroutes te staan en tips voor bezienswaardigheden, uitjes en locaties in de omgeving. De gids wordt meegezonden als insert in Roots, welke zal verschijnen op 20 september 2018, in een oplage van 23.400 exemplaren.
NS Digital Out-of-Home
Voor de campagne zetten we een uiting in op de digitale schermen van negen grote NS stations in Nederland. De digitale schermen staan op hét centrale punt waar reizigers zich bevinden. Met de vele passanten per dag en de mix van verschillende doelgroepen, is een NS-station de perfecte plek om onze campagne onder de aandacht te brengen. De drukke NS-stations vormen tevens een mooi contrast met de rust die de Gelderse streken bieden.
Radio
Radio en buitenreclame vormen een sterke combinatie. De combinatie van beide media realiseren een hoge contactfrequentie, waardoor de boodschap in verschillende mindsets vaak gecommuniceerd kan worden. Hierdoor wordt de merkherkenning sneller gerealiseerd dan met de inzet van één medium.
In aanvulling op de NS buitenreclame zetten wij ook radiocommercials en tag-ons in op nationale en regionale zenders, afgestemd op de doelgroep: NPO1, NPO2, Sky Radio en alle dertien regionale zenders, zodat sprake is van landelijke dekking.