Nieuws

Resultaten themacampagne ‘48 uur in het Rijk van Nijmegen’

Dit moet je zien en doen als je 48 uur in het Rijk van Nijmegen bent. Een campagne gericht op de Inzichtzoekers waarin we tips gaven voor een kort bezoek aan het historische Rijk van Nijmegen.

Impact corona
Deze themacampagne was gepland in de maanden maart, april en mei. Wegens de Corona-omstandigheden hebben we deze campagne helaas halverwege maart on hold moeten zetten. Na de versoepeling van de maatregelen half mei, is de boodschap van de campagne aangepast. Vanaf 1 juni zijn we weer gestart met het actief benaderen van de doelgroep. We hebben de campagne verlengt tot eind augustus.

Campagne
Het doel van de campagne was om de doelgroep Inzichtzoekers kennis te laten maken met het aanbod wat de regio te bieden heeft. Via verschillende kanalen zijn ze benaderd met de content. Naast de inzet van de eigen kanalen van Visit Nijmegen, zoals de website en social media, is ook de platformen van Margriet en Plus ingezet.

Resultaten
Met een totaal bereik ruim 870.000 personen heeft de campagne goede resultaten bereikt! Vooral het bezoek op de campagnepagina is ver boven verwachting.

Margriet Special
Het populaire weekblad Margriet geeft regelmatig Specials uit. In de toepasselijke special ‘Eropuit’ heeft een artikel gestaan met de beste tips voor een kort verblijf in de historische regio. 155.000 mensen zijn bereikt via deze uitgave.

Plus Themanieuwsbrief
Vanuit Gelderse streken is deze campagne ondersteund middels de inzet van een Plus Themanieuwsbrief. Ruim 384.000 personen hebben een e-mail ontvangen die geheel in het teken stond van een bezoek aan het Rijk van Nijmegen.

Social media
Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bereik van ruim 300.000 opgeleverd. Er zijn verschillende artikelen gepromoot voor het aanjagen van traffic naar de campagnepagina.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024