Ontdek de parels van het Rijk van Nijmegen! Met deze themacampagne inspireerden we de Verbindingszoekers om de unieke combinatie van stad en omgeving te komen ontdekken. Urenlang rondslenteren door de oude binnenstad, shoppen in hippe boetiekjes of meer te weten komen over de rijke historie. En via de stad loopt je zo de natuur in, de strandjes op en ontdek je de mooie omgeving.
Coronamaatregelen
Bij de start van de campagne in maart was Nederland nog steeds in lockdown. Maar er was wel zicht op een zomer waar een stuk meer mogelijk zou zijn, een elk geval qua binnenlandse activiteiten. De eerste echte versoepelingen zijn halverwege mei doorgevoerd.
Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema centraal stond. Hierdoor heeft de themacampagne van geprofiteerd, want er is veel externe media-aandacht geweest voor het Rijk van Nijmegen. Door ook de eigen kanalen van Visit Nijmegen in te zetten hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren voor een weekendje weg. In verband met de lockdown zijn de meeste campagne uitingen pas vanaf halverwege mei ingezet. De looptijd is daardoor ook verlengt naar medio juli (i.p.v. eind mei).
Media inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht in de Eropuit gids van de Kampioen (ANWB), op anwb.nl, op Trouw.nl en op het platform van Plus (print en online). Uiteraard is er ook een grote social media campagne opgezet en tot slot zijn er verschillende free publicity uitingen geweest in o.a. de Vrije Tijds Krant, op Droomplekke.nl en er is een hele uitzending van ‘Hier zijn de van Rossems’ geweid aan het Rijk van Nijmegen.
Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al ruim 4,8 miljoen mensen bereikt! Ondanks de situatie hebben we daarboven op nog eens bijna 3,3 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoekje aan het Rijk van Nijmegen middels de themacampagne. Het grootste deel is bereikt via het netwerk de ANWB. Ook social media, Trouw en Plus hebben voor een flink bereik gezorgd. De campagne heeft bijna 7.300 paginaweergaven en ruim 5.000 unieke bezoekers getrokken naar de speciale landingspagina. Dat is boven verwachting, ook de tijd die men spendeerde op de landingspagina is erg goed.