De regio Arnhem is een paradijs voor wie zich graag in de geschiedenis verdiept.
Met deze campagne inspireerden we de Inzichtzoekers om de cultuur in de regio te komen ontdekken in de prachtige herfst.
Campagne
De themacampagne sloot goed aan op de campagne binnen het project Gelderse streken waar middels de inzet van de Volkskrant, Trouw en social media de geschiedenis in de Regio Arnhem al in de etalage was gezet. Door met de themacampagne ook de eigen kanalen van Visit Arnhem in te zetten, zoals de website en social media, en extern media in te kopen hebben we de Inzichtzoekers kennis te laten maken met culturele hotspots in de regio Arnhem.
Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al 4 miljoen mensen in aanraking gekomen met de geschiedenis in de regio Arnhem. Binnen de themacampagne zijn er nog eens 400.000 mensen bereikt. Vooral het bezoek op de campagnepagina is, ondanks de verscherpte coronamaatregelen in de campagneperiode, ver boven verwachting.
Inzet externe media
De lezers van de Historie special van het bekende tijdschrift Quest hebben de kennis gemaakt het levendige verleden van de Regio Arnhem. Daarnaast hebben we voor Burgers’ Zoo nog extra middelen ingezet: 100% NL Magazine en Instagram stories. Als we deze meetellen heeft de totale campagne zelfs een bereik van meer dan 1,5 miljoen gerealiseerd!
Social media
Ook op social media zijn er diverse posts geplaatst rondom het thema. Dit heeft een totaal bijna 350.000 impressies opgeleverd. Er zijn verschillende artikelen gepromoot voor het aanjagen van traffic naar de campagnepagina.