Kom een weekend ultiem ontspannen in het Rijk van Nijmegen.
Met deze themacampagne inspireerden we de Stijlzoekers om 48-uur (of langer) te komen ontspannen in de prachtige natuur in combinatie met de vele faciliteiten en mogelijkheden in de stad.
Coronamaatregelen
In verband met de lockdown die gedurende de gehele campagneperiode in Nederland was, is de campagne in aangepaste vorm gevoerd. De doelgroep is geïnspireerd voor later en met alle tips kunnen ze alvast lekker weg dromen bij het vooruitzicht aan een ontspannen bezoek! Ook hebben we extra ingezet op de activiteiten die nog wel mogelijk waren zoals fietsen en wandelen. Een aantal uitingen zijn nog niet uitgevoerd maar doen we alsnog zodra er versoepelingen komen.
Campagne
De themacampagne sloot goed aan op de campagne binnen het project Gelderse streken waar middels de inzet van o.a. radio, outdoor, perstrips, advertorials en social media het Rijk van Nijmegen als regio waar je goed kunt ontspannen in de etalage is gezet. Door met de themacampagne ook de eigen kanalen van Visit Nijmegen in te zetten, zoals de website en social media, hebben we de Stijlzoekers kennis te laten maken met alle locaties en activiteiten waar je ultiem kunt ontspannen.
Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al bijna 11 miljoen mensen in aanraking gekomen met de rust, ruimte en romeinen in het Rijk van Nijmegen. Binnen de themacampagne zijn er nog eens bijna 800.000 mensen bereikt. Het bezoek aan de campagnepagina is lager dan gehoopt maar daarentegen zijn de bezoekers wel gemiddeld 3 minuten blijven hangen wat boven verwachting is.