Nieuws

Resultaten themacampagne ‘Ultiem ontspannen in het Rijk van Nijmegen’

In het najaar van 2021 hebben we met de themacampagne ‘Ultiem ontspannen in het Rijk van Nijmegen’ de Plezierzoekers geïnspireerd om het bruisende Rijk van Nijmegen zelf te komen beleven.

Struin door de oudste winkelstraat van Nederland en stap binnen bij de tofste winkeltjes. Bezoek een van de toffe musea of duik de prachtige natuur in en waan je in het buitenland. Voor een goed gevulde maag strijk je neer bij een van de hippe lunchzaakjes of heerlijk verwarmde terrassen. Plan een datum en kom het bruisende Rijk van Nijmegen zelf beleven!

 Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema centraal stond. Hier heeft de themacampagne van geprofiteerd, want er is veel media-aandacht geweest voor het Rijk van Nijmegen in die periode. Door ook de eigen kanalen van Visit Nijmegen in te zetten en aanvullende externe media-inkoop te doen, hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren voor een weekendje (of langer) weg. In de campagneperiode hadden we gelukkig niet te maken gehad met beperkingen ivm Corona-maatregelen. Op 26 november gold het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven, vijf dagen voor de afloop van de campagne. Alle uitingen waren toen al lang verschenen.

Media inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht &C, het platform van Chantal Janzen. Zowel in haar magazine als op de website is een artikel verschenen. Daarnaast zijn er twee video’s geproduceerd die zijn ingezet op YouTube en Facebook en Instagram. Influencer Map of joy is op pad geweest en uiteraard is er ook een grote social media campagne opgezet via de kanalen van VisitNijmegen.

Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al bijna 2,5 miljoen mensen bereikt! Met de themacampagne hebben we nog eens ruim 1,4 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoekje aan het Rijk van Nijmegen. Opvallend is het hoge aantal mensen die de campagnepagina op visitnijmegen.com hebben bezocht. Bijna 21.300 bezoeken en 15.584 unieke bezoekers (doelstelling 4.000 bezoekers). Dat is boven verwachting, maar heeft ook te maken met een verkeerde instelling in de video-campagne wat in groot voordeel is geweest voor deze campagne en het aantal kliks naar de pagina.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024