Nieuws

Meer dan een half miljoen mensen geïnspireerd voor een bezoek aan het Rijk van Nijmegen

Dit najaar hebben we met de themacampagne meer dan een half miljoen mensen uit de doelgroep Plezierzoekers bereikt met de boodschap ‘Ontdek het bruisende Rijk van Nijmegen’. Door de mooiste musea, activiteiten en overnachtingsmogelijkheden in de schijnwerpers te zetten stimuleren we verlenging van het toeristisch seizoen. In dit artikel delen wij alle informatie rondom de campagne, media-inzet en behaalde resultaten. Bekijk de volledige evaluatie van de campagne hier.

Herfstcampagne
In de themacampagne hebben we het Rijk van Nijmegen neergezet als dé bestemming voor een citytrip in het najaar. Dit hebben we gedaan door het aanbod van de bruisende stad te koppelen aan de groene omgeving. “Struinen door de oudste winkelstraat van Nederland of langs de oevers van de Waal. Je hersens prikkelen bij één van de vele musea of juist heerlijk ontspannen in de sauna. Actief op de fiets of lekker lang borrelen in een knus café. In het Rijk van Nijmegen bruist het!”

Media-Inzet
De doelgroep Plezierzoekers zijn via verschillende kanalen benaderd. We hebben blogger Deborah Durrfeld van Passport The World uitgenodigd voor een 2-daagse perstrip. Ze heeft haar ervaringen uitgebreid beschreven in blogs en social media stories die haar nationale én internationale volgers goed hebben ontvangen. Vanuit de campagne Gelderse streken hebben we op het online platform van LINDA aandacht gegenereerd voor de campagne met een advertorial en banner, nieuwsbrief vermelding en Instagram post. Daarnaast hebben we op onze eigen kanalen groots ingezet op de promotie van de campagne bij de doelgroep.

Resultaten
De themacampagne heeft op de Visit Nijmegen platformen 163.090 mensen bereikt. Vooral via social media hebben we veel mensen weten te bereiken. Daarnaast heeft de samenwerking met blogger Passport the World een extra bereik van 17.422 opgeleverd. Dit resulteert in een totaal bereik 180.512. De uitingen op LINDA.nl hebben aanvullend 455.570 potentiële bezoekers geïnspireerd voor een bezoek aan het Rijk van Nijmegen.

Wil je verder in de resultaten duiken? Wij hebben alle resultaten van de campagne voor je op een rijtje gezet. De volledige evaluatie vind je hier.

Gerelateerde berichten

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten van 2024

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten van 2024

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven