Nieuws

VVV VERDER ALS TOURIST INFORMATION POINTS EN CITYSTORES

VVV’s in het Rijk van Nijmegen en de regio Arnhem transformeren de komende tijd
in Tourist Information Points (TIP’s) en Citystores. De eerste twee TIP’s openen in
december in Kasteel Wijchen en De Pannenkoekenbakker in Plasmolen.
In totaal realiseert initiatiefnemer Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen twee Citystores in
Arnhem en Nijmegen en zo’n 30 tot 35 Tourist Information Points (TIP) in het Rijk van
Nijmegen en de regio Arnhem. Naar verwachting openen dit voorjaar al tien TIP’s de
deuren. Met de nieuwe koers groeit het aantal toeristische informatiepunten in de regio’s
aanzienlijk. Manager Tourist Information bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen Silvijn
van Pinxteren voegt toe: “Het grootste voordeel van deze transitie is dat we op locaties
komen te zitten waar bezoekers zich al bevinden, zoals een hotel of museum.”

Een aantal VVV’s sluit in lijn met de vernieuwingsslag de deuren, zoals de vestiging in de
Wijchense Krullentoren op zaterdag 13 november. Deze zal vanaf 17 december
verdergaan als een TIP in Kasteel Wijchen.

Wat is een TIP?
TIP’s zijn informatiepunten bij een toeristische ondernemer, zoals een hotel of museum.
Op deze locaties staat een informatiewand met een overzichtskaart van de regio met
onder andere tien te bezoeken hotspots. Ook zijn er routekaarten voor fietsers en
wandelaars te koop en kunnen bezoekers live-chatten met medewerkers van andere
informatiepunten. Verder zal de persoonlijke service een sterke impuls krijgen. Van
Pinxteren: “Zo krijgen medewerkers van de nieuwe locaties training in gastheerschap,
waarbij zij leren hoe ze de inwoner en bezoeker uit hun regio het beste kunnen ontvangen
en voorzien van de informatie en inspiratie waar ze naar op zoek zijn”.

Lideweij Bosman

Pr-adviseur

Alles draait om storytelling. Of dit nu gaat over PR, het schrijven van boeken of journalistieke teksten. Wat vertellen we over onszelf, en anderen over ons? En klopt dat beeld bij de kern van wie we zijn, wat we doen en waar we heen willen? Mijn taak is deze vragen te beantwoorden en te vormen tot een verhaal dat past en beklijft. Een taak die perfect past bij mijn nieuwsgierige aard.

Gerelateerde berichten

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten van 2024

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten van 2024

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven