De Veluwe is voor veel binnenlandse (en ook steeds meer buitenlandse) bezoekers een aantrekkelijke bestemming voor een lange of korte vakantie. Onze mooie regio is niet voor niets de meest bekende en één van de meest gewaardeerde bestemmingen van Nederland. Maar we weten dat succes niet vanzelf voortduurt: we moeten blijven werken aan de bestemming Veluwe om ervoor te zorgen dat we een aantrekkelijke regio blijven!
Om de groei in het aantal bezoekers te kunnen beheersen en de kansen die toerisme met zich meebrengt te optimaliseren, moeten we in actie komen. Naast bestemmingspromotie is er aandacht nodig voor bestemmingsmanagement. Onze organisatie verandert daarmee ook: van een focus op marketingcommunicatie naar een focus op bestemmingsmanagement waar marketingcommunicatie een onderdeel van is. Dat vraagt om nog meer kennis van het toeristische aanbod, de vraag van (potentiële) bezoekers en de match daartussen. Om dat te bereiken, leggen wij de komende jaren onder andere (nog) meer focus op het uitbreiden en uitdragen van onze kennis over de Veluwe en haar doelgroepen, over trends en ontwikkelingen binnen het toerisme en op onze samenwerking met onze (strategische) partners hierin.
De invulling hiervan presenteren we in de jaarplan en begroting voor 2020.