Het is lente! Boek je vakantie naar de Veluwe, kom naar buiten ontdek de veelzijdigheid. Een campagne gericht op de Harmoniezoekers waarin de leukste uitjes en beste overnachtingsmogelijkheden uit de regio centraal stonden.
Impact corona
Deze themacampagne was gepland in de maanden maart, april en mei. Wegens de Corona-omstandigheden hebben we deze campagne helaas halverwege maart on hold moeten zetten. In overleg met de partners is deze in de maand juni met een aangepaste boodschap hervat: ontdek de veelzijdige Veluwe.
Campagne
Het doel van de campagne was om de doelgroep Harmoniezoekers kennis te laten maken met het aanbod wat de Veluwe te bieden heeft. Via verschillende kanalen zijn ze benaderd met de content. Naast de inzet van de eigen kanalen van Visit Veluwe, zoals de website en social media, zijn ook de platformen van DagjeWeg.NL en Vriendin ingezet.
Resultaten
Ondanks de verschuiving en aanpassingen die we hebben moeten doen in verband met het Corona-virus heeft de campagne goede resultaten behaald. In totaal zijn er bijna 1,7 miljoen mensen bereikt.
DagjeWeg.NL
Op het populair platform DagjeWeg.NL heeft 6 weken lang een grote campagne gelopen. O.a. met grote afbeeldingen op de homepage, rest van de website en op diverse themapagina’s. Dat heeft geresulteerd in 509.206 views en bijna 7.000 mensen hebben een van de twee artikelen gelezen.
Vriendin
Daarnaast is het platform van Vriendin ingezet, zowel in het magazine als op de website (vriendin.nl) hebben verschillende artikelen gestaan. Hierin hebben we de leukste uitjes en beste overnachtingsmogelijkheden in de etalage gezet. In totaal hebben we ruim 680.000 personen bereikt via Vriendin.
Social media
Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bereik van ruim 155.000 opgeleverd. Er zijn verschillende artikelen gepromoot voor het aanjagen van traffic naar de campagnepagina.
Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.