De heropening van Paleis Het Loo op 15 april 2022 was een groot feest welke veel media aandacht heeft gehad. Bovendien is het de verwachting dat jaarlijks 150.000 extra mensen het paleis bezoeken. Dit is dé kans voor de stad en de regio om het koninklijke thema te etaleren en te laten zien hoe royaal het genieten is in Apeldoorn en op de Veluwe.
Met dit project Koninklijke Veluwe creëren we samen dé Veluwse belevenis: waardevol, royaal en onderscheidend. We ontwikkelen activiteiten, passende producten en promotie voor een publiek dat interesse heeft in het koninklijke thema of royaal wil genieten in zijn kostbare vrije tijd op de Veluwe en in het specifiek in en rondom Apeldoorn.
Wil je meer lezen over de ambities, ontwikkelingen en het inhoud van het plan? Lees hier meer over het project. Of neem een kijkje op deze pagina en ontdek wat het project ons allemaal gaat opleveren.
Het eerste deel van de campagne voor de Koninklijke Veluwe is afgerond. Hierbij een korte video met de resultaten die het voorjaar zijn bereikt:
Het project is een samenwerking tussen Apeldoorn Partners, de gemeente Apeldoorn, Visit Veluwe en het NBTC.
Heb je vragen, ideeën of suggesties? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op!
Samen ontwikkelen we koninklijk aanbod! Heb jij een leuk idee en wil je dat eens peilen bij collega-ondernemers? Of zoek je een samenwerking om jouw plan te kunnen realiseren? Deel op het prikbord jouw initiatief of reageer op geplaatste berichten. Zo blijven we allemaal op de hoogte, zoeken we de samenwerking én inspireren we elkaar.
Deel jouw idee op het prikbordHeb je ideeën voor de ontwikkeling van een koninklijk product of royale dienst? Denk bijvoorbeeld aan een (boekbaar) product, arrangement of belevingsconcept. En heb je advies nodig, behoefte aan kennisoverdracht of ben je op zoek naar een impuls bij de investering? Dan helpen wij je graag op weg! Bekijk de voorwaarden en kijk of jouw idee aan de eisen voldoet.
Bekijk de voorwaardenDeze e-training neemt je mee op reis en geeft je tips om jouw gasten de weg te wijzen, over koningswegen, door de kroondomeinen naar die bijzondere historische herinneringen aan de Oranjes. Je maakt kennis met kastelen, jachthuizen, een bijzondere spoorlijn, dagattracties en fraaie parken.
Start de trainingWil jij als ondernemer in jouw uitingen of op je website aandacht geven aan het Koninklijke icoonjaar? Bekijk dan snel het promotiepakket dat wij speciaal voor jou hebben ontwikkeld. In het promotiepakket vind je onder andere foto's, een video en inspirerende tekst.
Download het promotiepakketBij de Koninklijke Veluwe campagne richten we ons op twee leefstijlen waarbij de Stijlzoeker de voornaamste is. Tijdens deze training ontdek je onder andere wat de interesses zijn van deze leefstijl en hoe je ze het beste kunt benaderen in je uitingen.
Start de trainingDe Inzichtzoekers zijn de andere leefstijl waar we ons op richten bij deze campagne. Je leert met de training wie de Inzichtzoeker is, de interesses en wat wel en wat niet werkt qua communicatie.
Start de training– Heropening van Paleis Het Loo trekt jaarlijks 150.000 extra bezoekers uit binnen- en buitenland. In het openingsjaar 2022 is de verwachting nog groter.
– De heropening op 15 april 2022 was een groot media-evenement. De enorme media aandacht heeft geleidt tot veel zoekgedrag op internet.
– Met name in de schouderseizoenen (oktober -april) is er ruimte in de beschikbare capaciteit.
– Vrije tijd is het nieuwe luxe. Meer dan ooit beschikken we over vrije tijd, en meer dan ooit heerst het gevoel druk te zijn. Er is een grote wens om (vrije) tijd zo kwalitatief mogelijk door te brengen.
– Toename vergrijzing komende jaren. Bevolkingsprognoses geven aan dat het aantal 55-plussers tot 2030 toeneemt. Terwijl de groep tot 55 jaar stabiel blijft. De besteding van de groep van 55-plussers is het hoogst van alle leeftijdsgroepen. Ze zijn in staat buiten schoolvakanties om te reizen.
– Behoefte aan duurzaam aanbod. Steeds meer reizigers hebben de behoefte hun reis duurzaam en authentiek in te richten. Ze zijn zelfs bereid om minstens 5% meer te betalen om de milieu impact zo laag mogelijk te houden.