Onze ambitie
Voor de lange termijn, 2023 en verder, is het creëren van een hoog gewaardeerde royale beleving. Waar bezoekers warm voor draaien en aan willen spenderen. Waarvoor ze naar Apeldoorn en omgeving komen en blijven komen. Een ervaring die ze doorvertellen en over nadromen.
Wat willen we bereiken?
- Aantrekken van een ander publiek. Publiek dat meer besteedt per activiteit, langer verblijft en vaker terugkomt.
- Stimuleren van bezoek in het schouderseizoen (oktober – april).
- De koninklijke Veluwe op de kaart zetten als plek waar het aantrekkelijk is te verblijven en waar inwoners trots op zijn.
- Ontwikkelen van passend en duurzaam aanbod dat past bij het thema koninklijk of royaal genieten.
- Een fundament neerzetten voor de toekomst dat ondernemers verder uitbouwen voor het aantrekken van ander publiek.
Hoe gaan we dat doen?
De heropening van Paleis Het Loo is de katalysator voor de ontwikkeling in de stad en regio. Het heropeningsjaar 2022 wordt ons koninklijk jaar. Daarin presenteren we onze koninklijke iconen, verhalen en producten op een verrassende wijze. Oftewel we bundelen ons rijke koninklijk en royaal aanbod bij elkaar.
Tegelijkertijd gaan we royale belevenissen ontwikkelen. Belevenissen die er voor zorgen dat het publiek zich als het ware een koning of vorst voelt. Ondergedompeld met royale gebaren van koninklijke allure. We ontwikkelen royale belevenissen die voor iedereen toegankelijk kunnen zijn. Zo krijgt iedereen de kans zich voor een langere of korte tijd royaal te laten behandelen. Dit aanbod van belevenissen bundelen we in de campagne ‘Koninklijk genieten’. Het is de optelsom van alle royale belevenissen op de Veluwe en specifiek in en rondom Apeldoorn. Samen bieden we een hooggewaardeerde besteding van kostbare vrije tijd. Een droomvlucht uit de dagelijkse hectiek.
Voor zowel het koninklijk jaar in 2022 als de campagne ‘Koninklijk genieten’ geldt dat er passend aanbod gebundeld en ontwikkeld wordt en dat er promotie voor is. Daarin werken Apeldoorn Partners, de gemeente Apeldoorn, VisitVeluwe en het NBTC nauw samen.
Welk publiek?
Voor de productontwikkeling en campagne richten we ons op mensen die in hun spaarzame vrije tijd op zoek zijn naar nieuwe uitdagingen. Zij willen geprikkeld worden. Ze willen dingen leren en ervaren. En ze zijn op zoek naar exclusieve activiteiten. Overnachten doen ze graag op locaties waar praktische voorzieningen kwalitatief goed geregeld zijn. De accommodatie mag luxe en comfort uitstralen. Ze zijn bereid iets extra uit te geven als het dan ook echt goed is. Meer dan gemiddeld zijn de recreanten geïnteresseerd in tips van een lokale gids of historicus. Ze zijn kritisch in wat ze precies willen. Ze zoeken informatie over natuur, cultureel aanbod en achtergrondverhalen van de omgeving. En dagje uit of vakantie kiezen ze samen met hun partner. Inspiratie halen ze naast sites met reviews en videodiensten bij familie en vrienden. Ze zien het liefst inspirerende verhalen en afbeeldingen. Ze zijn vaak hoogopgeleid en verdienen modaal of meer.
Stijlzoeker
Om de bezoeker een zo goed mogelijke ervaring te bieden in jouw toeristische organisatie is het belangrijk om te weten wie je (potentiële) bezoeker is en wat hem of haar drijft. Door je bezoeker nog beter te leren kennen kun je er namelijk voor zorgen dat je product, dienst en marketingcommunicatie nog beter is afgestemd op hem of haar. We maken gebruik van de Leefstijlvinder™ en binnen dit project richten we ons op de Stijlzoekers. Bekijk dit artikel en leer de doelgroep kennen.
Wat levert het op?
Voor Apeldoorn en de Veluwe
- Het aanbieden van producten in het koninklijke thema versterkt de gezamenlijke trots en bekendheid van het koninklijke thema.
- Het koninklijk aanbod zorgt voor een extra feestelijke sfeer.
- Dankzij presentatie van het koninklijk aanbod in de nationale- en internationale pers is het thema top-of-mind, waardoor de vraag groot zal zijn.
- Grote interesse in het thema dat zorgt voor kans op verblijf in de schouderseizoenen.
- Veel publiek komt in aanraking met het thema en grote kans op veel positieve mond-tot-mond reclame en herhaalbezoek.
- Bereik van een heel gericht publiek met passie voor koninklijk thema en interesse in verdieping. Zowel nationaal als internationaal.
- Het koninklijk thema leent zicht uitstekend voor combinaties met de unieke natuur, cultuur en gastronomie op de Veluwe.
Voor aanbieders koninklijk aanbod
Koninklijk aanbod heeft direct verband met het openingsjaar van Paleis Het Loo en het koninklijke thema. Het moet in het koninklijke themajaar (2022) inzetbaar zijn.
Kijk voor alle voorwaarden hier.
- Jouw aanbod profiteert online van vergroot zoekgedrag.
- Jouw aanbod is onderdeel van ander koninklijk aanbod.
- Jouw aanbod is zichtbaar via de promotiecampagne van NBTC, Apeldoorn Partners en VisitVeluwe.
- Je maakt kans op financiële ondersteuning of begeleiding en advies bij de ontwikkeling.
- Jouw aanbod maakt kans op extra zichtbaarheid in de media of benadering voor persreizen.
- Je verlengt het seizoen en vergroot de bezettingscapaciteit.
- Je profiteert met jouw aanbod optimaal van de heropening en de publiciteit die eenmalig is.
- Toegang tot de beeldenbank met exclusieve en rechtenvrije foto’s.
- Toegang tot de redactiebank met teksten en het verhaal van Koninklijk Veluwe.
- Gebruik van het campagnemateriaal
Voor aanbieders royaal aanbod
Royaal aanbod is veel breder en zorgt voor het oproepen van een koninklijk en/of royaal gevoel. Dit aanbod kan ook na Het koninklijk jaar (2022) ingezet worden.
Kijk voor alle voorwaarden hier.
- Je krijgt een privilege: alleen aanbieders van exclusieve belevenissen komen in aanmerking voor het platform.
- Jouw belevenis wordt exclusief en staat voor ‘premium kwaliteit’.
- Naast jouw belevenis trekken andere belevenissen hetzelfde type publiek aan.
- Je versterkt jouw positie t.o.v. concurrentie.
- Je maakt kans op financiële ondersteuning of begeleiding en advies bij de ontwikkeling.
- Jouw belevenis wordt opgenomen in de promotiecampagne van NBTC en VisitVeluwe
- Je maakt onderdeel uit van een ontwikkeling op de lange termijn.
- Je haalt winst uit onderlinge samenwerking en verkoop van ander Royal Escape aanbod.
- Toegang tot de beeldenbank met exclusieve en rechtenvrije foto’s.
- Toegang tot de redactiebank met teksten en het verhaal van Koninklijk Veluwe
- Gebruik van het campagnemateriaal
Inbreng ondernemers en ondernemende partijen
- Een product voor het koninklijk jaar of royaal belevingsconcept.
(i.g.v. royaal sluit je aan bij de gevoelsthema’s ruim, rijkelijk, vorstelijk, groots, ruimhartig, indrukwekkend, overvloedig, riant, vrij) - Samen of zelfstandig ontwikkeling van het product of concept.
- Zichtbaarheid van koninklijk jaar of de campagne ‘Koninklijk genieten’ in jouw eigen kanalen.
- Tijd, middelen, energie en ondernemerschap die beweging geeft aan de ontwikkeling van producten en concepten.
- Geschikt voor bezoeker van buiten of voor inwoners van de regio.