In het winter van 2021/2022 hebben we met de themacampagne Ultiem onthaasten op de Veluwe’ de Stijlzoekers geïnspireerd voor een paar dagen ontspannen op de Veluwe.
Wandelen door gezellige stadjes, genieten van een goed glas wijn of heerlijk ontspannen in de sauna. Op de Veluwe kom je helemaal tot rust!
Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar een aansluitend thema centraal stond, namelijk de (hedendaagse) cultuur op de Veluwe. Hiervan heeft de themacampagne geprofiteerd, want er is veel media-aandacht geweest voor de Veluwe in die periode. Door ook de eigen kanalen van VisitVeluwe in te zetten en aanvullende externe media-inkoop te doen, hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren voor een bezoek naar de Veluwe. Medio december is Nederland helaas toch weer in lockdown gegaan ivm het stijgende aantal besmettingen met Corona. De meeste uitingen waren toe al geplaatst. Alleen in de social media uitingen hebben we enkele aanpassen moeten doen. Gelukkig was dit slechts minimaal.
Media-inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht bij het populaire en bekende platform LINDA., in Talkies magazine, in de Prettige dagen special die bij de Telegraaf is verschenen en op het online platform van Jan Magazine. Er heeft er een campagne op social media gedraaid en tot slot is in het FD nog een artikel verschenen over een korte winter-vakantie op de Veluwe.
Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al ruim 3,8 miljoen mensen bereikt! Met de themacampagne hebben we nog eens ruim 4,4 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoek naar de Veluwe. Het grootste deel is bereikt via de inzet van social media, LINDA. en de Telegraaf.
Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.