Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio werken samen om de Hanze op de kaart te zetten. In de lead zijn de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, en Niederrhein Tourismus. Het gezamenlijke doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Het project biedt kansen voor innovatie door ondernemers (accommodaties, horeca en andere toeristische bedrijven) en andere instellingen in het toerisme om nieuwe Hanzeproducten te ontwikkelen. Daarvoor is subsidie beschikbaar.
Subsidie is beschikbaar voor projecten die in essentie aan twee voorwaarden voldoen. Ze stimuleren de economie door de Hanzebeleving te versterken en ze zijn grensoverschrijdend:
Om het gemakkelijker te maken hebben we vier categorieën gemaakt. Vier ideeën waaraan je kan denken: Culinaire producten, plattegronden, belevingen in musea of VVV’s en muurschilderingen.
Naast deze categorieën zijn ook andere ideeën van harte welkom zolang ze maar voldoen aan de geldende voorwaarden.
Heb jij een goed idee voor een grensoverschrijdende productontwikkeling? Dan is er een mogelijkheid om subsidie aan te vragen. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden.
De generieke voorwaarden vind je hier net als de aanvullende voorwaarden voor de specifieke categorieën.
Vul onderstaand formulier volledig in om in aanmerking te komen voor de subsidie. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.
Interreg programma Deutschland-Nederland
Het project ‘Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden – toen en nu’ wordt in het kader van het INTERREG-programma Deutschland-Nederland uitgevoerd en financieel ondersteund door de Europese Unie, het Nederlands ministerie van Economische Zaken en Klimaat, het MWIDE NRW, de Niedersächsische Staatskanzlei en de Provincies Gelderland en Overijssel.
Draagvlak voor het project is een netwerk bestaande uit regionale (toeristische) organisaties, de lokale VVV-kantoren, de gemeenten en een cluster van (toeristische) bedrijven langs de route. Daarnaast participeren NBTC Holland Marketing, Erfgoed Gelderland en Radboud Universiteit in het project.
Samenwerking/zusammenarbeit