Nieuws

Toeristische bedrijven werken samen voor een koninklijk jaar in 2021

De toeristische partners uit Apeldoorn en van de Veluwe hebben bij Paleis Het Loo een kickstart gegeven aan de ontwikkeling van een sterker recreatief aanbod en thematische marketing. Daarmee hoopt de regio ten volste te kunnen profiteren van de heropening van Paleis Het Loo in 2021, maar vooral ook daarna.

Kansen voor stad en regio
Er gebeurt veel in Apeldoorn. De laatste jaren is er sprake van een stijging van het aantal bezoekers uit binnen- en buitenland. Ook geven die bezoekers meer geld uit: hun dagelijkse gemiddelde dagbesteding is gestegen. Dat, gecombineerd met de heropening van Paleis Het Loo, biedt enorme kansen voor de stad en de regio. Door samen te werken en kwalitatief aanbod voor specifieke doelgroepen in de regio te ontwikkelen, stimuleren we een langer verblijf met gemiddeld een hogere besteding.

In 2021 is Paleis Het Loo een grote trekker
De heropening van Paleis Het Loo in 2021 zal naar verwachting zorgen voor een flinke stijging in bezoekersaantallen. “We kijken enorm uit naar de heropening van Paleis Het Loo. We krijgen er 5.000m2 aan ruimte bij en gaan meer bezoekers ontvangen uit binnen- én buitenland. Hoe mooi wanneer de bezoekers ook de andere highlights in Apeldoorn bezoeken en ervaren.” aldus Michel van Maarseveen, directeur Paleis Het Loo.

Koninklijk jaarthema en royale toekomst
De avond was een initiatief van een projectgroep waarin Apeldoorn Marketing, Centrum-management Apeldoorn, Gemeente Apeldoorn, NBTC, Paleis Het Loo, Toeristisch Platform Apeldoorn, VeluweTeam en wij vertegenwoordigd zijn. Henk van Voornveld, interim-directeur Apeldoorn Marketing: “We hebben een prachtig fundament in Apeldoorn. Door de handen ineen te slaan op het gebied van productontwikkeling en marketing kunnen we als stad en regio zorgen voor sterkere branding.”

Vervolg
De stuurgroep, onder voorzitterschap van de gemeente, gaat de komende tijd aan de slag met het formaliseren en concretiseren van de plannen. Daarnaast wordt er door leden van de projectgroep en enthousiaste partners hard verder gewerkt aan de ontwikkeling van een royaal aanbod voor bewoners en bezoekers. Daarbij valt te denken aan routeontwikkeling, souvenirs en bijzondere overnachtingsmogelijkheden in en om Apeldoorn. Reinou de Haan, hoofd Economische Zaken en projectleider van deze projectgroep: “Ik ben enorm trots op het enthousiasme en de energie die tijdens de kick-off voelbaar was. We kunnen hier samen iets heel moois neerzetten voor Apeldoorn én voor de Veluwe. Dit was een mooie start!”

Bekijk andere nieuwsberichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland