Nieuws

Activiteiten en resultaten Das Andere Holland 2021

Helaas hebben we nog een jaar achter de rug waarin we verschillende keren met beperkende corona-maateregelen te maken hadden. Daarom hebben we niet het hele jaar Duitsers mogen ontvangen in onze regio’s. Maar er is ook goed nieuws! Want de maatregelen zijn steeds minder streng en lang en wanneer het weer kan en mag zal de Duitser in grote getalen naar Nederland op vakantie gaan. Met ‘Das Andere Holland’, een activiteit in samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel, zorgen wij ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar onze regio’s komen. De campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s.

Alle activiteiten en resultaten van Das Andere Holland in 2021 zijn gebundeld in een infographic. Deze is hier te bekijken.  

Online
Het hele jaar door hebben we de bezoeker, via de website en social media kanalen van Das Andere Holland, geïnspireerd voor onze regio’s. In de zomer en het najaar met de oproep om te komen, en in de winters inspiratie voor later. Ook in 2021 hebben we weer een enorme opleving in het verkeer gezien. En dat heeft geresulteerd in een totaal van 489.898 paginaweergaven en 204.792 bezoekers op dasandereholland.de, beide een stijging ten opzichte van 2020. Op Facebook zijn 958.527 weergaven geweest en 552.916 mensen binnen de doelgroep bereikt in 2021.

Pers & PR
In het tweede halfjaar hebben veel pers- en influencerreizen en kidsreportertrips plaatsgevonden, ook een groot aantal uitgestelde reizen (uit 2020). Uiteindelijk zijn er maar liefst 17 on- en offline publicaties verschenen. Tevens zijn er nog artikelen en blogs in de maak en in goed overleg met partners verschoven naar een latere publicatiedatum. Zowel influencers – als een aantal ondernemers – hebben teruggegeven veel belangstelling en meerdere boekingen vanuit de Duitse markt te hebben ontvangen. De focus lag bij de kidsvakanties op de herfstvakantie. Voor de andere doelgroepen waren de pijlen gericht op seizoen verlenging (fietsen, wandelen, cultuur en natuur alle regio’s) en het wildseizoen in met name Achterhoek en Veluwe.

Campagne
Met de campagne Buitenspelen positioneert Das Andere Holland zich als aantrekkelijke en kindvriendelijke vakantieregio/provincies. Kindvriendelijke accommodaties worden hierbij leidend gemaakt in combinatie met het aanbod van Iconen in de vorm van de dagattracties en musea. In 2021 zijn er verschillende uitingen geweest. In Niederrhein Nachrichten en NRZ hebben kidsreporters verslag gedaan van een weekend in Das Andere Holland. Er is een artikel gepubliceerd in Bild Reisespecial (offline én online). Op rp-online.de zijn vijf advertorials geplaatst met verschillende thema’s. En tot slot heeft er een video-campagne gedraaid op YouTube (364.481 weergaven en 166.130 bereik).

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024
    Nieuws

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen