Nieuws

Bijna een miljoen mensen bereikt met herfstcampagne Veluwe

Met een bereik van bijna een miljoen is de Veluwe goed op de kaart gezet dit najaar. De boodschap van de herfstcampagne luidde “Kom een paar dagen – of langer – de herfst beleven op de Veluwe!”. Met de leukste activiteiten en fijnste overnachtingsmogelijkheden werd de doelgroep (Verbindingszoekers) geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio. En met succes! In dit artikel delen wij alle informatie rondom de campagne, media-inzet en behaalde resultaten. Bekijk de volledige evaluatie van de campagne hier.

Herfstcampagne
In de themacampagne stond centraal dat de herfst heerlijk is op de Veluwe. Zo vinden stedelijkheid en natuur elkaar hier op een unieke manier. Je kan in alle rust wild spotten en daarna de gezelligheid opzoeken in een van de sfeervolle Hanzesteden of dorpjes. De themacampagne sloot aan op de Gelderse streken campagne die ook om de Veluwse herfst draaide. Dit resulteerde in extra media-aandacht voor de Veluwe gedurende de campagneperiode.

Media-inzet
De campagneboodschap is gedeeld via een mooie mix aan (betaalde) online en offline kanalen. Wie weet heb je in het najaar een spot gehoord op de radio over de Veluwse herfst? Of heb je over de Veluwe gelezen in de Zin, Saar of Recreatiekrant Veluwe? Daarnaast kon je dankzij een grote campagne op onze eigen social kanalen niet om de Veluwe heen op Instagram en Facebook. Dankzij alle media-inzet hebben we de doelgroep optimaal kunnen bereiken.

Resultaten
De themacampagne heeft bijna een miljoen mensen geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de Veluwe. In aanvulling hierop zijn met de Gelderse streken campagne nog eens ruim 18 miljoen mensen bereikt en resulteerde de free publicity uitingen in een bereik van 10,5 miljoen. Dat leidt tot een totaal bereik van ruim 29,5 miljoen! We kunnen dus concluderen dat de Veluwe in de herfstperiode goed op de kaart is gezet.

Wil je verder in de resultaten duiken? Wij hebben alle resultaten van de campagne voor je op een rijtje gezet. De volledige evaluatie vind je hier.

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland