De campagne start vandaag met een groot media-offensief op radio, tv en online om het platform grootgeldersavontuur.nl aan te jagen. Op NPO 3 bij Zapp is een fonkelnieuwe tv-spot te zien, de radiocampagne is te horen op de landelijke radiozenders Sky Radio, Q-Music en 100%NL als ook op alle dertien regionale zenders. Daarnaast draait er een preroll- en online display-campagne.
Online bucketlist
Op grootgeldersavontuur.nl ontdekken de kinderen door het invullen van een vragenlijst of ze een sportieveling, natuurvriend of weetjesvreter zijn. Op basis van dit persoonlijkheidsprofiel wordt een bucketlist met activiteiten in de Gelderse streken getoond, die zij kunnen delen met familie en vrienden.
Vakantie doe-boekje
De kinderen zijn met de digitale quiz al virtueel op avontuur geweest in de Gelderse streken. Met een Groot Gelders Avontuur doe-boekje in de hand, afgestemd op de belevingswereld van het kind komen de Gelderse streken pas écht tot leven. De content is een mix vol leuke activiteiten voor kinderen, zoals puzzels, raadsels, quizjes, weetjes, en verhalen. Naast verspreiding bij vakantieparken en campings in de Gelderse streken wordt het boekje meegezonden met OKKI, National Geographic Junior en Kidsweek.
Grootste attractiedichtheid
Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. In 2017 bezochten meer dan 1 miljoen gezinnen met kinderen de Gelderse streken.
Programma Gelderse streken
Groot Gelders Avontuur maakt onderdeel uit van het programma Gelderse streken.
Gelderse streken is een gezamenlijk initiatief van de vier Gelderse Bureaus voor Toerisme: VisitVeluwe, Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland.