Nieuws

Herfstcampagne op de Vlaamse markt

In het najaar van 2023 hebben we campagne gevoerd op de Vlaamse markt. Hiermee hebben we ca. 3.090.000 mensen bereikt en geïnspireerd om in de herfst een bezoek aan de Veluwe te brengen.

Gecombineerde campagnes ‘Beleef de herfst op de Veluwe’

We hebben afgelopen najaar twee campagnes uitgevoerd op de Vlaamse markt, die mooi op elkaar aansloten en elkaar versterkt hebben. Een awareness-campagne binnen Gelderse streken en een campagne met partnerdeelname en vergelijkbare thema’s en doelgroepen. Speciaal hiervoor is de landingspagina ‘Genieten over de grens’ op visitveluwe.nl aangemaakt, waar we voor beide campagnes het verkeer naartoe hebben geleid: Genieten over de grens (visitveluwe.nl). Deze pagina bevat alle thematiek die de Vlaamse bezoeker belangrijk vindt bij het bezoeken van onze regio’s. Met alle inzet zijn er 7.997 paginaweergaven op de landingspagina behaald (waarvan 4.268 unieke weergaven), met een gemiddelde tijd op de pagina van 01:22 minuut. Dat is ruim boven de verwachting.

Gelderse streken

De themacampagne ‘Beleef de herfst op de Veluwe’ is uitgevoerd op de Vlaamse markt tussen 1 september en 31 oktober 2023. De nadruk lag op oktober, maar ook in september verscheen er al een artikel en werd er verkeer naar de nieuwgebouwde landingspagina geleid. Als doelgroep is primair ingezet op socializers. In de campagne deelden we meer over fietsen op bijzondere plekken in de natuur, van de gebaande paden af, genieten van de herfstkleuren, winkelen en streekgerechten eten.

Binnen het beschikbare budget was het mogelijk om een mooie mix van media in te zetten, inclusief een videospot die in Noord-Vlaanderen werd getoond op beeldschermen in diverse winkels. Naast deze spot hebben we ingezet op een aantal printartikelen in toonaangevende titels, een aantal online artikelen en een socialmediacampagne. In totaal is met deze campagne een (potentieel) bereik van ruim 3 miljoen mensen behaald.

Themacampagne met partners

In het najaar van 2023 hebben we ook met een partnercampagne ingezet op de werving van Vlaams bezoek naar de Veluwe. Deze campagne focuste op een verblijf van een weekend, of langer, met de focus op ‘beleef de herfst op de Veluwe’. De volgende thema’s stonden centraal: fietsen van de gebaande paden, uitgebreid dineren midden in het groen (streekgerechten) en winkelen. In deze campagne stonden de segmenten creatives en socializers uit het Glocalities-model centraal. De campagne vond eveneens plaats in september en oktober 2023. Naast de landingspagina hebben we een online artikel ingekocht op feeling.be en campagne gevoerd via social media.

Deze themacampagne heeft in totaal ruim 90.000 mensen bereikt. Het bereik van met name de landingspagina en social media liggen ruim boven de doelstelling. Bekijk een PDF met alle uitingen en meer informatie hier.

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland