Nieuws

Met de wintercampagne Veluwe meer dan 1,3 miljoen mensen geinspireerd

Deze winter heeft de themacampagne Ultiem Onthaasten op de Veluwe met een bereik van meer dan 1,3 miljoen de Veluwe als winterbestemming goed neergezet. De boodschap van de wintercampagne luidde “Kom tot rust, doe nieuwe energie op en ontdek het mooiste stukje Nederland. Dé bestemming voor een paar dagen onthaasten tijdens de wintermaanden”. Door ontspannende activiteiten en mooie overnachtingsmogelijkheden in de schijnwerpers te zetten werd de doelgroep Stijlzoekers geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio. En met succes! In dit artikel delen wij alle informatie rondom de campagne, media-inzet en behaalde resultaten. Bekijk de volledige evaluatie van de campagne hier.

Wintercampagne
In de themacampagne kwam de veelzijdigheid van de Veluwe aan bod. Zo vinden stedelijkheid en natuur elkaar hier op een unieke manier. Combineer een museumbezoek met een stevige wandeling op de heide. Ga voor een dagje sauna en dineer uitgebreid in een sterrenrestaurant. De gezelligheid rondom de feestdagen werd natuurlijk ook meegenomen. De themacampagne sloot aan op de Gelderse streken campagne die ook om winterse activiteiten op de Veluwse draaide. Dit resulteerde in extra media-aandacht voor de Veluwe gedurende de campagneperiode.

Media-inzet
De campagneboodschap is gedeeld via een gevarieerde mix aan (betaalde) online en offline kanalen. Wie weet heb je over de Veluwe gelezen in het Financieel Dagblad, op Nu.nl of in vakblad Arts en Auto? Met een online banner en carousel campagne op verschillende grote (nieuws) websites via DPG hebben we veel mensen weten te bereiken. Daarnaast kon je dankzij een grote campagne op onze eigen social kanalen niet om de Veluwe heen op Instagram en Facebook. Dankzij alle media-inzet hebben we de doelgroep optimaal kunnen bereiken.

Resultaten
De themacampagne heeft meer dan 1,3 miljoen mensen geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de Veluwe. In aanvulling hierop zijn met de Gelderse streken campagne nog eens ruim 9,8 miljoen mensen bereikt. Dat leidt tot een totaal bereik van ruim 11,2 miljoen! We kunnen dus concluderen dat de Veluwe als winterbestemming goed op de kaart is gezet.

Wil je verder in de resultaten duiken? Wij hebben alle resultaten van de campagne voor je op een rijtje gezet. De volledige evaluatie vind je hier.

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024
    Nieuws

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen