Nieuws

Miljoenen mensen bereikt met de themacampagne ‘Ontdek de veelzijdige Veluwe’.

Met de themacampagne inspireerden we ruim 2,1 miljoen mensen om de Veluwe voor een langere periode te bezoeken. De inkoop van externe media en de inzet van de kanalen van VisitVeluwe zorgden voor een flink bereik en onder andere van ruim 6.500 unieke bezoekers op visitveluwe.nl. Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

De campagne
In het vroege voorjaar  van 2022 stond de Veluwe volop in de aandacht! Met de themacampagne ‘Ontdek de veelzijdige Veluwe’ inspireerden we de Harmoniezoekers voor een langer verblijf (vakantie) op de Veluwe. In de eerste periode stonden vooral de leukste overnachtingsmogelijkheden centraal. Later de tofste activiteiten om te doen als je op de Veluwe verblijft.

Media-inzet
Voor de campagne kochten wij ruimte in bij verschillende externe media en zetten wij de kanalen van VisitVeluwe in. Publicaties verschenen op Famme.nl. Oudersvannu.nl en in de ANWB eropuitgids, 100% NL en Eigen land Special. Er draaide een grote social media campagne en in de recreatiekrant Veluwe stond een paginagroot artikel. En uiteraard kon de bezoeker niet om het thema heen op de kanalen van VisitVeluwe.

Resultaten
We bereikten met de campagne ruim 2,1 miljoen mensen die we inspireerde voor een bezoek aan de Veluwe. Het grootste deel bereikten we via de uitingen in de ANWB, op famme.nl en op social media.  Ouders van nu, Famme en de inzet van social media hebben voor het grootste aantal bezoekers op de speciale landingspagina op visitveluwe.nl gezorgd. Dat waren er ruim 6.500 in de campagneperiode. Alle uitingen en overige resultaten lees je terug door hier te klikken.

Eerst nog corona-beperkingen
Bij de start van de campagne hadden we helaas nog te maken met een aantal beperkingen in verband met de verspreiding van corona. Maar eind februari opende de samenleving weer en eind maart waren alle maatregelen vervallen.

Succes
De themacampagne ‘Ontdek de veelzijdig Veluwe’ was al met al succesvol! Met een bereik van ruim 2,1 miljoen mensen binnen de doelgroep en meer dan zesenhalf duizend bezoekers op de landingspagina kunnen we met trots zeggen dat we veel mensen hebben geïnspireerd. Wil je alle resultaten nog een keer rustig doorlezen? Of de uitingen in de verschillende media bekijken? Klik dan hier voor alle resultaten van de campagne.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland