Nieuws

Resultaten campagne ‘Spring op de fiets in de Gelderse streken’

Dit jaar hebben we het over een andere boeg gegooid. Tijdens de fietscampagne heeft de Randstad de Gelderse streken kunnen ontdekken. Een heerlijke fietstocht door Rivierenland, regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Achterhoek en de Veluwe: maar dan virtueel. In een pop-up Gelderland zette je een VR-bril op en kreeg je toch flink wat kilometers in de benen.

De campagne

Het doel van de campagne was om de doelgroep kennis te laten maken met het moois wat Gelderland te bieden heeft en dan vooral als het gaat om fietsroutes. De Gelderse streken hebben maar liefst 5.000 km aan fietspad, dus er valt nog veel te ontdekken. Een uitgebreide toelichting van de campagne vind je hier.

Resultaten

Website

Op een speciaal ingerichte landingspagina (geldersestreken.nl/fietsen) vond je de VR-tour. Tijdens deze tour waren er verschillende ‘Gelderse streken’ borden te vinden. Hier was een winactie aan gekoppeld. Met deze winactie kon je een weekend Gelderse streken winnen.

FietsActief

In samenwerking met FietsActief is een uitneembare Gelderse streken streekgids volledig in de look & feel van FietsActief, op A5 formaat, ontwikkeld. Hierin worden de Gelderse streken breed uitgelicht als fietsbestemming. In de streekgids staan vier fietsroutes en tips voor in de omgeving. De gids is meegezonden als insert in de FietsActief die is verschenen op 17 mei 2019, met een oplage van 15.000 exemplaren. Daarnaast zat deze gids in de goodiebag die werd uitgedeeld bij de activatie.

Billboard

In week 20 en 21 hebben de Gelderse streken een reclame-uiting ingezet op een digitale reclamemast aan de A16. De vertoning heeft op deze locatie heeft 1.035.000 passanten per week. Daarnaast is er in week 21 ook een digitaal vlak ingezet op de Maasboulevard met 252.110 passanten per week.

Social media

Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bereik van 1,3 miljoen opgeleverd. Er is  campagne gevoerd voor landelijke aandacht (bereik gerealiseerd van 626.409) en per stad waar de pop up Gelderland heeft gestaan (Den Haag 256.583, Haarlem 115.735 en Rotterdam 308.856 personen bereikt).

Radio

Tijdens de campagne ‘Spring op de fiets in de Gelderse streken!’ hebben de Gelderse streken radiocommercials en tag-ons in op nationale en regionale zenders ingezet. Gericht op de doelgroep betrof het de zenders NPO1, NPO2 en Sky Radio en daarnaast alle dertien regionale zenders, zodat ook daar sprake was van landelijke dekking. Dit heeft uiteindelijk een totaal bereik van 4.918.125 opgeleverd.

Klik hier voor de volledige evaluatie.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland