Nieuws

Resultaten project ‘Das andere Holland’

Overijssel en Gelderland trokken met elkaar op in het project ‘Grenzeloze Toeristische Innovatie 2’. Het doel van het project was het uitbouwen van grensoverschrijdende samenwerkingen, Overijssel en Gelderland vermarkten in de deelregio’s Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen, nieuwe producten ontwikkelen en ondernemers ondersteunen bij Duitse marktbewerking.

Dit met als doel stijging van het aantal Duitse bezoekers, de omzet uit de Duitse markt en het marktaandeel. Binnen het project, dat liep van medio 2019 tot eind 2022, werden de provincies Gelderland en Overijssel richting Duitse gast vermarkt als aantrekkelijke provincies om te bezoeken. Dit werd gedaan onder de naam Das andere Holland.

Alle activiteiten en resultaten van Das Andere Holland 2019-2022 zijn gebundeld in een infographic. Deze is hier te bekijken.

Werkpakket data, onderzoek & kennisdeling

Jaarlijks verschijnen er meerdere onderzoeksresultaten over de Duitse toeristische markt. Het Grensoverschrijdend Projectbureau voor Toerisme bij de Euregio in Gronau analyseerde in samenwerking met de kennisafdelingen van de regionale projectpartners de meest relevante onderzoeksgegevens en stelde deze in de Nederlandse taal beschikbaar voor de stakeholders in Gelderland & Overijssel. De marktdata zijn verwerkt en samengevat in zes factsheets en vijf online trainingen die op de kennisplatforms van de regionale projectpartners staan.

Werkpakket marketingcommunicatie

In het werkpakket marketingcommunicatie zorgden wij ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar onze regio’s kwamen. De campagne was met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zette de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s. Dit deden we door de website das-andere-holland.de met bijbehorende social en nieuwsbrief te vermarkten. Maar ook door het organiseren van pers- en influencerreizen en mediacampagnes.

Werkpakket ondersteuning digitale kwaliteitsimpuls duitse markt

Binnen dit project konden bedrijven en organisaties in Gelderland & Overijssel gebruik maken van een subsidieregeling ter verbetering van hun digitale zichtbaarheid op de Duitse markt. Euregio heeft in samenwerking met de regionale projectpartners een lijst met dienstleveranciers opgesteld waaronder vertalers, Duitse onlinespecialisten, videospecialisten, SEO-specialisten, e.d. Vanuit de opgebouwde kennis en expertise bij alle projectpartners en de data- analyses is advies op maat gegeven en de juiste dienstleverancier gekoppeld aan de ondernemers en organisaties.

De resultaten van 3,5 jaar projectperiode zijn terug te vinden in een mooi overzicht.
Bekijk deze hier

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland