Nieuws

Resultaten themacampagne ‘Beleef de herfst op de Veluwe’

Beleef de herfst op de Veluwe en kom genieten, proeven en ontdekken!
Een campagne waar we de Verbindingszoekers inspireerden om de leukste activiteiten en fijnste overnachtingsmogelijkheden te komen ontdekken in de herfst.

Campagne
De themacampagne sloot naadloos aan op de campagne binnen het project Gelderse streken waar middels de inzet van radio, buitenreclame, Trouw, de Volkskrant en social media de Veluwse herfst als in de spotlights waren gezet. Door met de themacampagne ook de eigen kanalen van Visit Veluwe in te zetten, zoals de website en social media, en extern media in te kopen hebben we de Verbindingszoekers kennis te laten maken met het aanbod wat de Veluwe in de herfst te bieden heeft.

Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al 13 miljoen mensen in aanraking gekomen met de Veluwse herfst. Binnen de themacampagne zijn in totaal ruim 1,8 miljoen mensen bereikt en kunnen we zeggen dat het een succes is! Vooral het bezoek op de campagnepagina is ver boven verwachting.

Inzet externe media
Middels een cross-mediale campagne met Trouw hebben bijna 750.000 lezers kennis gemaakt met de mogelijkheden op de Veluwe in de herfst. Ook in de reisspecial van Plus (meegestuurd  naar de 200.000 abonnees) heeft een inspirerend artikel gestaan. Tot slot zijn Fietsactief en Saar ingezet.

Publiciteit
Magazine Villa d’Arte heeft een 3-pagina artikel gewijd aan de herfst op de Veluwe en ook in de recreatiekrant is een paginagroot artikel verschenen met tips voor in de herfst. Daarnaast is Veluwenaar Corno van Droomplekken.nl op pad geweest en hij heeft heel veel leuke uitingen geplaatst op zijn kanalen.
De twee Instameets voor de Noord-Veluwse gemeenten zijn in verband met de maatregelen doorgeschoven naar Q1-2021 en moeten dus nog plaatsvinden.

Social media
Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bijna 450.000 impressies opgeleverd. Er zijn verschillende artikelen gepromoot voor het aanjagen van traffic naar de campagnepagina.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024
    Nieuws

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen