In het najaar van 2021 hebben we met de themacampagne ’Beleef de herfst op de Veluwe’ de Verbindingszoekers geïnspireerd voor een paar dagen (of langer) de herfst te komen beleven op de Veluwe. Met de leukste activiteiten en fijnste overnachtingsmogelijkheden…
Stedelijkheid en natuur vinden elkaar op een unieke manier op de Veluwe. Kom in alle rust wild spotten en zoek daarna de gezelligheid op in een van de sfeervolle Hanzesteden. De herfst is heerlijk hier!
Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema centraal stond. Hierdoor heeft de themacampagne van geprofiteerd, want er is veel media-aandacht geweest voor de Veluwe in die periode. Door ook de eigen kanalen van VisitVeluwe in te zetten en aanvullende externe media-inkoop te doen, hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren voor een bezoek naar de Veluwe. In de campagneperiode hadden we gelukkig niet te maken gehad met beperkingen ivm Corona-maatregelen. Op 26 november gold het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven, vijf dagen voor de afloop van de campagne. Alle uitingen waren toen al verschenen.
Media-inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht bij LandIdee, Columbus Travel, de Vakantieplanner 2022 en de ANWB eropuitgids. Op de radio is een week lang een spot uitgezonden en daarnaast is er een grote social media campagne opgezet. In de recreatiekrant Veluwe heeft een pagina groot artikel gestaan en uiteraard zijn de eigen kanalen van Visit Veluwe ingezet. Tot slot zijn er verschillende free publicity uitingen geweest.
Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al ruim 8,88 miljoen mensen bereikt! Met de themacampagne hebben we nog eens ruim 6,2 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoek naar de Veluwe. Het grootste deel is bereikt via de inzet van radio en buitenreclame. Maar ook de uitingen in de Vakantiespecial, ANWB en op social media hebben voor een flink bereik én groot aantal bezoekers op de pagina gezorgd.