Nieuws

Resultaten themacampagne ‘Ontdek de veelzijdige Veluwe’

Neem de tijd om de Veluwe te ontdekken! Ga kamperen of kies een gezellig huisje op een van de parken die de Veluwe rijk is wanneer je met je familie op pad gaat. Vul je verblijf met de leukste activiteiten, zoals een van de talloze attracties en dierenparken of ga lekker zwemmen aan de randmeren.
Met deze themacampagne inspireerden we de Harmoniezoekers om een vakantie te boeken naar de Veluwe.

Coronamaatregelen
Bij de start van de campagne in februari was Nederland nog steeds in lockdown. Maar er was wel zicht op een zomer waar een stuk meer mogelijk zou zijn, een elk geval qua binnenlandse vakanties. De eerste echte versoepelingen zijn halverwege mei doorgevoerd.

Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema centraal stond. Hierdoor heeft de themacampagne van geprofiteerd, want er is veel externe media-aandacht geweest voor de Veluwe. Door ook de eigen kanalen van VisitVeluwe in te zetten hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren om een vakantie naar de Veluwe te boeken. In verband met de lockdown zijn de meeste campagne uitingen pas vanaf halverwege mei ingezet. De looptijd is daardoor ook verlengt naar eind juni (i.p.v. eind mei).

Media-inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht bij me-to-we (online magazine voor ouders) en het netwerk van DPG (o.a. Nu.nl, AD.nl, Libelle.nl, Margriet.nl en Flair.nl). Daarnaast is er een grote social media campagne opgezet en ook in de recreatiekrant Veluwe heeft een pagina groot artikel gestaan. Tot slot zijn er verschillende free publicity uitingen geweest.

Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al ruim 1,8 miljoen mensen bereikt. Ondanks de situatie hebben we daarboven op nog eens ruim 3,1 miljoen personen geïnspireerd voor het boeken van een vakantie naar de Veluwe middels de themacampagne. Het grootste deel is bereikt via het netwerk van DPG met als doel zoveel mogelijk traffic naar de campagnepagina op visitveluwe.nl. En dat is gelukt. Met ruim 17.500 paginaweergaven en bijna 13.500 unieke bezoekers hebben we boven verwachting veel bezoek getrokken. Maar ook social media heeft voor een flink bereik én groot aantal bezoekers op de pagina gezorgd.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024
    Nieuws

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen