Nieuws

Resultaten themacampagne ‘Winterpret op de Veluwe’

Ga er een paar dagen tussenuit en laad je batterij op!
Met deze themacampagne inspireerden we de Stijlzoekers om eens een winters bezoek te brengen aan de Veluwe.

Coronamaatregelen
In verband met de lockdown die gedurende de gehele campagneperiode in Nederland was, is de campagne in aangepaste vorm gevoerd. We hebben de doelgroep geïnspireerd voor later en ze alvast lekker weg laten dromen bij alle mogelijkheden die de Veluwe in de winter biedt. Ook hebben we extra ingezet op de activiteiten die nog wel mogelijk waren zoals winterwandelingen.

Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema en doelgroep centraal stond. Door, naast de externe media-inkoop voor Gelderse streken, ook de eigen kanalen van VisitVeluwe in te zetten hebben we de Stijlzoekers optimaal kunnen inspireren om ook eens in de winter een bezoek te brengen aan de prachtige Veluwe.
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht in het weekend magazine van de NRC, Foodies, Villa d’Arte, op marieclaire.nl. Daarnaast heeft Traveldiaries een bezoek gebracht en uitgebreid verslag gedaan van hun winterse ervaringen op de Veluwe. De overige influencertrips hebben helaas nog niet kunnen plaatsvinden, maar gaan we plannen zodra het weer mogelijk is!

Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al bijna 2,2 miljoen mensen bereikt. Ondanks de situatie hebben we daarboven op nog eens ruim 1,1 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoekje (op een later moment) aan de Veluwe middels de themacampagnes. Ruim 594.000 daarvan zijn bereikt via de NRC en 309.000 via social media. De campagnepagina heeft ruim 3.500 bezoekers getrokken. Dit is flink boven verwachting, helemaal vanwege de lockdown.

Social media
Binnen de beperkte mogelijkheden in de winter ivm de maatregelen tegen de verspreiding van het corona-virus hebben we toch nog leuke posts kunnen inzetten met een totaal bereik van ruim 309.000.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

 

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland