Nieuws

Resultaten Veluwse Buitenvoorstellingen zomer editie

Afgelopen zomer organiseerden een groot aantal ondernemers op de Veluwe een openluchtvoorstelling als deel van het project ‘Veluwse Buitenvoorstellingen’. Zij boden het publiek een goed gevuld programma, uiteenlopend van theater bij een oude kazerne of een orkest in het bos tot een film vertoning naast een kasteel. De voorstellingen pasten binnen het overkoepelende thema ‘Koninklijke Veluwe’ of vertelden het verhaal van de Veluwse plek waar ze plaatsvonden.

VisitVeluwe is verantwoordelijk voor de externe marketing en communicatie van de Veluwse buitenvoorstellingen. Met de marketing inzet zijn meer dan 3 miljoen mensen bereikt. Bekijk de volledige evaluatie van dit project hier.

Projectdoel

Het hoofddoel van het project is om het Veluwegevoel te stimuleren bij inwoners van de Veluwe en aanwezige toeristen en recreanten. Daarnaast zijn educatie, exclusief aanbod, het geven van de beste Veluwe beleving en promotie van de regio aanvullende subdoelstellingen. Een zeer belangrijk bijeffect van het project is samenwerking op de Veluwe.

Media inzet

Voor de voorstellingen is de landingspagina Veluwse Buitenvoorstellingen ingericht waar het volledige programma te vinden is. De voorstellingen zijn meegenomen in artikelen en gepromoot op de homepagina van visitveluwe.nl. Met het uitsturen van persberichten naar ons netwerk en regionale publicaties, de inkoop van externe media zoals indebuurt en DPG en de Veluwse Recreatiekrant hebben wij een groot publiek bereikt. Ook hebben we een uitgebreide social media campagne op Instagram en Facebook ingezet waarin de verschillende voorstellingen werden gepromoot.

Resultaten

De landingspagina Veluwse Buitenvoorstellingen is 28.696 keer bezocht. De 19.177 unieke gebruikers op de pagina kwamen grotendeels (12.497) via de social media advertenties. De native ads van DPG hebben meer dan 6.000 bezoekers naar de pagina gekregen. De drie artikelen van indebuurt leverden 151.941 bezoekers op.

De social media campagne op Instagram en Facebook heeft met 6 verschillende advertenties 662.355 impressies en 268.277 bereik getrokken.

Samen met DPG hebben we drie online native ads gedraaid die werden vertoond aan 925.076 regionale bezoekers op o.a. Nu.nl, Algemeen Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Indebuurt, Tubantia en Sportnieuws en vele andere.

Met het uitsturen van persberichten naar ons netwerk en regionale publicaties hebben we 1.483.361 mensen bereikt. Het persbericht is opgepakt door o.a. Camper Reismagazine, Ede Stad, Nieuwsblad de Schaapskooi en Nieuwsblad Stedendriehoek.

In de Veluwse Recreatiekrant van 27 juni t/m 31 juli is een pagina opgenomen ter promotie van de buitenvoorstellingen. Met een oplage van ca 50.000 hebben we hiermee meer dan honderdduizend lezers op de Veluwe bereikt.

Succes

In totaal hebben we een bereik van 3.272.809 behaald met de marketing inzet en daarmee heel veel mensen geïnspireerd om de voorstellingen te bezoeken. Een resultaat waar we erg trots op zijn. Wil je alle uitingen en resultaten uitgebreid bekijken? Klik dan hier voor alle resultaten van het project.

Wil je ook meedoen?

Ben je ook zo enthousiast over het zomer programma? Goed nieuws! We gaan weer van start met de herfst en winter editie. Aanmelden kan nog. Alle informatie vind je hier.

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024
    Nieuws

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen