Nieuws

Ruim 24.000 mensen geïnspireerd voor een bezoek door de webazines in 2023

Het nieuwe jaar is gestart en dat betekent dat we ook terugblikken op 2023! En dat doen we met trots, want we hebben in totaal ruim 24.000 mensen bereikt met onze nieuwe webazines.

Nieuw product

Afgelopen jaar zijn we gestart met het uitbrengen van webazines. Informatieve online magazines waarmee we inzetten op de werving van nieuwe bezoekers naar de Veluwe. Hiermee inspireren we de lezer om de Veluwe als bestemming in overweging te nemen en delen we de leukste tips voor een verblijf. Er zijn drie verschillende webazines gemaakt, gericht op de Harmoniezoeker, Verbindingszoeker en de Stijlzoeker. Ze zijn allemaal digitaal verspreid via o.a. Facebook en Instagram (gericht op de betreffende doelgroep), het netwerk van Google en DPG en uiteraard via de eigen kanalen van VisitVeluwe.

Resultaten

Gedurende het jaar hebben we ieder webazine tweemaal voor een korte periode een boost gegeven met de inzet en inkoop van media. Er is getest met verschillende kanalen passend bij de doelgroepen. Social media, Google en eigen kanalen zijn relatief goedkoop en scoren goed. Qua externe inkoop zien we mooie cijfers vanuit het netwerk van DPG. Ook hebben we samenwerkingen gezocht met startpagina.nl en DagjeWeg.nl.

De editie gericht op de Harmoniezoeker – Veelzijdig voor het gezin – is 7.035 bekeken. Gezellig in het groen, die gemaakt is voor de Verbindingszoeker is maar liefst 9.387 keer bekeken en de laatste is 7.746 keer bezocht en ging over onthaasten en cultuur snuiven voor de Stijlzoeker.

Op naar 2024

In dit jaar verschijnen er twee webazines. De succesvolle kanalen ter promotie van de verspreiding blijven we inzetten en daarnaast gaan we op zoek naar nieuwe partners. Ook komen er een kleine aanpassingen in het product zodat de lezer nog sneller en makkelijker direct bij de juiste inspiratie en informatie terecht komt.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland