Nieuws

Terugblik op een succesvol VeluweCongres 2018

Terugblik op een succesvol VeluweCongres 2018

Het VeluweCongres,wordt georganiseerd door de VeluweAlliantie en VisitVeluwe. Tijdens het jaarlijks congres is bekend gemaakt dat Willem Bijleveld voorzitter wordt van de VeluweAlliantie. Deze Alliantie is de bestuurlijke samenwerking tussen betrokkenen op de Veluwe die samenwerken aan de VeluweAgenda: grondeigenaren, recreatieondernemers, terreinbeheerders, grote attracties, provincie en 21 gemeenten. Bijleveld zit niet namens een van de partijen in de VeluweAlliantie, maar treedt op als onafhankelijk voorzitter. Willem Bijleveld is tot en met mei 2018 directeur van het Nederlands Openluchtmuseum te Arnhem.

De lezingen tijdens het congres kwamen dit keer van:

– Seger baron van Voorst tot Voorst, directeur/bestuurder bij Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Over de biodiversiteit op de Hoge Veluwe en het nieuwe centrumplan.
– Dolly Verhoeven, hoogleraar Geschiedenis bij de Radboud Universiteit. Erfgoed als basis voor beleving. Over de samenwerkingsvorm van de erfgoedfestivals en op welke wijze deze kan worden ingezet voor de Veluwe.
-Herre Dijkema, directeur VisitVeluwe. Over onderzoek dat is gedaan naar de merkbeleving van de Veluwe. De Veluwe blijkt het sterkste regiomerk in Nederland. Hoe gaan we dat vasthouden?

In deelsessie/ workshops kwamen aan bod:

– Internationaal toerisme
– Vieren van de vrijheid in 2019 en 2020
– Vitale Vakantieparken (Video)
– Betaalbaarheid recreatieve infrastructuur
– Toeristische platforms Veluwe
– Jongeren Adviesbureaus

Dit was de derde editie van het VeluweCongres, na eerdere in Arnhem en Ede. Volgend jaar vindt het congres plaats op 14 maart 2019 op een andere fraaie plek op de Veluwe.

Presentatie door Herre Dijkema

Presentatie Internationaal Toerisme

China Special

Workshop Vitale Vakantieparken

Betaalbaarheid recreatieve infrastructuur Veluwe

Sessie platforms

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland