Nieuws

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen aanwezig bij IMM en ITB Berlijn

UPDATE!
In verband met het coronavirus is de ITB 2020 Berlin helaas afgelast. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen en MarketingOost zetten dit om in iets positiefs: wij gaan skypen! We organiseren op donderdag 5 en dinsdag 10 maart het ‘Visit the Other Holland’ & ‘Hanzesteden’ Skype-event en gaan op deze manier online speeddaten met journalisten en influencers.

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is van 3 t/m 8 maart 2020 aanwezig tijdens de International Media Marketplace  (IMM) en InternationaleTourismus Börse (ITB) in Berlijn. Samen met  MarketingOost en Hanzesteden Marketing vertegenwoordigen we beide provincies en de Gelderse en Overijsselse Hanzesteden onder de noemer Visit The Other Holland

Het doel van onze aanwezigheid is enerzijds het toeristische aanbod onder de aandacht te brengen van reisjournalisten en –bloggers die voor onze regio op inspirerende en juiste wijze publiciteit weten te genereren. We voeren gesprekken met media die zich richten op potentiële bezoekers uit Vlaanderen en Duitsland die van plan zijn langer te verblijven in onze regio en meer geld uitgeven. Ze weten het DNA van onze regio goed te beschrijven, en zijn ze ook geïnteresseerd in de minder bekende plekken die we graag in de etalage willen zetten. Door gerichte inzet van media proberen we een betere spreiding van bezoekers in tijd en ruimte te realiseren om de duurzame balans tussen bezoekers, bewoners en natuur niet uit het oog te verliezen.

Anderzijds biedt de ITB de mogelijkheid om het netwerk van internationale reispartners te onderhouden en ontwikkelen. In maart worden de gesprekken gevoerd om in reisprogramma’s te komen met toeristisch aanbod voor de tweede helft van 2021, 2022 en later. Daarbij zoeken we écht de verbinding met en tussen onze partners. Daarom staan we op de ITB samen met Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Kröller-Müller Museum en Paleis het Loo om een kwalitatief goed aanbod van de Veluwe in de programma’s te krijgen.


Travmedia International Media Marketplace (IMM)

IMM is opgericht als het belangrijkste evenement in de sector voor de media om de reis- en toerismemerken te ontmoeten. Het biedt kansen om top reisjournalisten, redacteuren en omroepen te spreken over hun nieuws, evenementen en ontwikkelingen. Het is een eendaagse netwerk- en relatie-opbouwende ultieme mogelijkheid voor journalisten en reis- en toerismemerken. Gelderland en Overijssel vertegenwoordigen dinsdag 3 maart de 9 Overijsselse en Gelderse Hanzesteden en beide regio’s onder de noemer Visit The Other Holland.

Internationale Tourismus  Börse (ITB) 
Van 4 tot en met  8 maart 2020 vindt dé vakbeurs op het gebied van reizen en toerisme ITB Berlijn plaats. Marketingorganisatie NBTC Holland Marketing presenteert Nederland met in totaal ongeveer 62 partners, die hun toeristische aanbod onder de aandacht brengen.
Meer dan 180 landen presenteren hun product tijdens de ITB Berlin en is daarmee de grootste travel trade beurs ter wereld. Op de beurs zijn rond 1.000 Qualified Buyers aanwezig, meer dan 28.000 Convention bezoekers, rond 60.000 privé bezoekers en meer dan 109.000 trade bezoekers. Het is een uniek netwerk moment met wereldwijde bezoekers.

Gerelateerde berichten

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland

  • Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024
    Nieuws

    Themacampagnes vol inspiratie; dit zijn de resulaten in 2024

  • Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen
    Persbericht

    Zomer 2024: Dagbezoek Gelderland flink gestegen