De VeluweAgenda stelt ieder jaar een ander icoon centraal op de Veluwe. Dit met het doel het imago van een dynamische en aantrekkelijke regio te versterken en een prikkel te geven de Veluwe (opnieuw) te bezoeken. In 2021 is het icoon ‘De Veluwse attracties’. De noodzaak voor de Veluwe om de dagattractiesector overeind te houden is groot, zij vormt een belangrijke trekpleister voor de Veluwe. Met de financiering van een campagne rondom de Veluwse attracties ondersteunt het VeluweTeam het herstel van de sector. VisitVeluwe voert de campagne uit, in nauw overleg en samenwerking met de Veluwse attracties.
Start met influencers en social media
De campagne start in juli rondom het 50-jarige jubileum van Apenheul. Influencers bezoeken verschillende attracties en delen hun bezoek – met felicitatie aan Apenheul – met hun achterban. Via een aanvullende social media campagne roepen wij iedereen – andere Veluwse attracties, toeristische ondernemers en consumenten – ook Apenheul te feliciteren met hun gouden jubileum.
Vervolg met 3D animatie en video
Vanaf eind augustus tot en met oktober zetten we vervolgens vol in op seizoensverlenging met een creatieve campagne met 3D animatie en video inzet. We gebruiken hiervoor de bekendheid van de grote attracties en inspireren ook om de minder iconische, kleinere attracties te bezoeken.
Voor wie doen we het?
Wij richten ons met de campagne primair op de eigen inwoner en secundair op de inwoner uit nabijgelegen provincies, aangezien deze belangrijke (potentiële) bezoekers aan de attracties zijn. De nadruk komt te liggen op loyaliteit: het versterken van de band tussen inwoner en de ‘eigen attractie’ vanwege de trots op de aanwezigheid van die attracties. Tegelijkertijd leggen we de relatie met de omringende natuur. De campagne beoogt meer herhaalbezoek en meer jaarabonnementen van inwoners voor de attracties te bereiken.
In de komende maanden werken we de campagne verder uit en hoor je meer over de invulling ervan.