Nieuws

‘Wild’ lokt naar bioscoop en bos

‘Wild’ lokt naar bioscoop en bos

De eerste recensies op de familiefilm ‘Wild, bonte families op de Veluwe’ zijn lovend. “Een betoverende natuurdocumentaire die je meteen zin geeft de wandelschoenen aan te trekken” aldus de Telegraaf. De film is sinds vorige week te zien in circa 60 Nederlandse bioscopen.

De film trekt niet alleen families naar de bioscoop maar inspireert ook om fietsend of wandelend de Veluwse natuur in te trekken. Wie ook een poging wil wagen om wat wild te zien, wordt aangeraden om dat zorgvuldig te doen. Dat vergroot de kans op het zien van wild en voorkomt dat de natuur erdoor verstoort raakt.

Real life Wild beleving

Binnen de Veluwe hebben o.a. terreinbeheerders en toeristisch bedrijfsleven de handen ineen geslagen om fans een echte Wild beleving te bieden, zonder het wild en de natuur te verstoren. Zo kan je op safari, een speurtocht doen of op excursie met een boswachter, die de beste plekjes kent. Op de website www.visitveluwe.nl/wild vind je een interactieve plattegrond met de openbare wildobservatieplekken en allerlei arrangementen om van je bezoek aan de Veluwe een echte Wild ervaring te maken.

Over Wild

De film ‘Wild’ is een overweldigende ode aan de natuur en het Veluws landschap. Gedeputeerde Bea Schouten voor toerisme heeft de film gezien en is onder de indruk: “Natuurlijk weten we al hoe bijzonder de Veluwe is, maar deze film laat weer eens zien waarom: wat een prachtige landschappen, je waant je in het buitenland, zo groots. De hoofdrolspelers, een vossengezin, familie zwijntjes en het edelhert, zijn zowel sympathiek als soms een bedreiging voor elkaar. Ik hoop dat we heel Nederland laten voelen hoe bijzonder de Veluwe is, een schitterend gebied om te bezoeken, maar ook om heel zuinig op te zijn.”

Herre Dijkema

Directeur

Lang is toerisme bekeken vanuit de bijdrage die het levert aan de (regionale) economie. Gelukkig ziet men inmiddels dat toerisme ook bijdraagt aan werkgelegenheid, leefbaarheid, mobiliteit en duurzaamheid: bezoekers kunnen ervoor zorgen dat een winkel openblijft in het dorp of er werkgelegenheid is in de regio. Toerisme is dus een belangrijk middel om regionale doelen te bereiken en dat lukt alleen als bedrijven, overheden en wij samenwerken aan een sterk imago van de regio’s en een match maken tussen de vraag van de bezoekers en het toeristisch aanbod. Ik verbind daarbij het belang van partijen aan regionale doelen, ondersteun en adviseer partners met de kennis die wij bezitten.

Gerelateerde berichten

  • Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing
    Nieuws

    Uitvoeringsprogramma Gelderse KBL 2022-2024: Samenwerken aan een sterk netwerk en marketing

  • Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven
    Nieuws

    Nieuwe campagne Das andere holland leidt tot 47.490 weergaven

  • Op Oorlogspad door Gelderland
    Nieuws

    Op Oorlogspad door Gelderland